Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Program szkoleniowo-superwizyjny ,,StuKOT"

Krakowski Ośrodek Terapii zaprasza krakowskich nauczycieli klas IV-VIII szkół podstawowych w trakcie swojego pierwszego wychowawstwa do skorzystania z oferty Zespołu Profilaktyki Wychowawczej. Do 14 października 2023 roku prowadzona jest rekrutacja do programu szkoleniowo-superwizyjnego ,,StuKOT".

StuKOT.jpg

,,StuKOT" to 36-godzinny program, którego celem jest wzmocnienie kompetencji wychowawczych uczestniczących w nim nauczycieli. Każde spotkanie składa się z dwóch części - części teoretyczno-treningowej, skupionej na teoretycznych i praktycznych aspektach bycia wychowawcą oraz części superwizyjnej, umożliwiającej nauczycielom podzielenie się sytuacjami trudnymi z życia ich klasy oraz wspólne omówienie ich z grupą.

Program szkoleniowo-superwizyjny ,,StuKOT" to:
 

  • Dziewięć 3-godzinnych spotkań (październik 2023 – czerwiec 2024). Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi przez doświadczonych trenerów, psychologów, pedagogów i terapeutów; mają formę treningu umiejętności z przestrzenią na wymianę doświadczeń.
  • Grupa ma charakter stały i będzie liczyć maksymalnie 8 osób.
  • Uczestnicy rozwijają umiejętność posługiwania się konkretnymi narzędziami diagnostycznymi i interwencyjnymi w pracy z klasą oraz w kontakcie indywidualnym z uczniami, współpracownikami i rodzicami.
  • Chętni uczestnicy mają możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnych.

Terminy spotkań:
 

  • Jeden wtorek w miesiącu, od października 2023 roku do czerwca 2024 roku, w godzinach 16:00-19:00
  • Daty kolejnych spotkań: 24.10.2023, 28.11.2023, 19.12.2023, 23.01.2024, 27.02.2024, 26.03.2024, 23.04.2024, 28.05.2024, 18.06.2024.

 

Zgłoszenia:
 

Tematyka poszczególnych modułów:
 

1. Integracja, proces grupowy, kontrakt.
Diagnoza i interwencja w klasie w oparciu o teorię procesu grupowego. Potrzeby grupy. Rola nauczyciela w procesie grupowym klasy. Określanie zasad współpracy.

2. Szkoła jako system, struktura klasy, role grupowe.
Role grupowe i ich znaczenie dla zachowania uczniów. Szkoła i klasa jako system. Systemowe rozumienie bezpieczeństwa.

3. Rodzice i szkoła.
Rola rodzica w systemie szkolnym i jego wpływ na grupę klasową. Nawiązywanie współpracy z rodzicami.

4. Rozpoznawanie i profilaktyka przemocy szkolnej.
Agresja, przemoc, a konflikt. Kozioł ofiarny. Trójkąt przemocowy. Mechanizmy podtrzymujące przemoc w grupie.

5. Interwencja w sytuacjach przemocy.
Osoba doświadczająca przemocy, świadek przemocy i sprawca. Procedury postępowania i schemat rozmowy interwencyjnej.

6. Uczeń lękowy i depresyjny.
Rozwój psychofizyczny nastolatka. Dlaczego uczniowie reagują lękiem i wycofaniem? Zaburzenia lękowe i depresyjne. Dostosowania.

7. Uczeń kwestionujący zasady. Uczeń z ADHD.
Strategie radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i buntowniczymi. Objawy a nieprawidłowe zachowanie u dziecka z ADHD. Współpraca z rodzicami. Dostosowania.

8. Procedury szkolne.
Strategie tworzenia ogólnoszkolnych procedur wobec trudnych sytuacji, w tym przemocy rówieśniczej. Budowanie bezpieczeństwa w szkole. Planowanie wdrożenia rozwiązań w miejscu pracy.

9. Moje zasoby.
Określenie własnych zasobów. Dbanie o sobie. Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Podsumowanie warsztatów.

Prowadzący zobowiązują się do:
 

  • Przestrzegania zasad zawartych w kontrakcie stworzonym przez grupę na pierwszych zajęciach.
  • Superwizowania swojej pracy z grupą w celu uzyskania jak najlepszych efektów szkoleniowych.
  • Analizowania wyników bieżącej ewaluacji zajęć.

Uczestnicy programu zobowiązują się do:
 

  • Obecności na minimum 7 z 9 dni warsztatowych oraz nierezygnowania z zajęć bez ważnej przyczyny.
  • Obowiązkowej obecności na pierwszych zajęciach.
  • Informowania opiekuna grupy o planowanej nieobecności najwcześniej, jak to możliwe, najpóźniej w przeddzień szkolenia.
  • Przestrzegania zasad zawartych w kontrakcie stworzonym przez grupę na pierwszych zajęciach.
  • W miarę możliwości do wykonywania zadań wdrożeniowych pomiędzy kolejnymi modułami szkoleniowymi.
  • W sytuacji nieprzestrzegania zasad zawartych w kontrakcie lub innych okoliczności uniemożliwiających korzystanie uczestnikowi z programu, trenerzy  zastrzegają sobie prawo do przekazania uczestnikowi informacji o konieczności rezygnacji z programu wraz
    z uzasadnieniem.



Serdecznie zapraszamy!
Pracownicy SPPP “KOT” - Zespół Profilaktyki Wychowawczej

pokaż metkę
Osoba publikująca: Marcin Twardosz
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2023-10-04
Data aktualizacji: 2023-10-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź