Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na luty.
Szanowni Państwo,
Szczególnej uwadze polecamy konferencję online Nowoczesne kształcenie w technikach i szkołach branżowych (22 lutego), skierowaną do kadry kierowniczej techników, szkół branżowych oraz szkół podstawowych, doradców zawodowych, pedagogów, psychologów szkolnych, przedstawicieli JST oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli oraz innych osób związanych z edukacją zawodową, a także uczniów. Zaproszeni prelegenci przedstawią informacje m.in. o wspieraniu szkolnictwa branżowego w Małopolsce, roli Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030, stażach zawodowych. Uczestnicy dowiedzą się również, jakich kompetencji oczekują pracodawcy od zatrudnianych pracowników oraz jak praktycznie wykorzystać gry i grywalizację.
Ponadto przypominamy o konferencji Zmiany w edukacji ekonomicznej dzieci i młodzieży wyzwania i propozycje (16 lutego), organizowaną w Ośrodku w Krakowie we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości. Celem konferencji jest wsparcie dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w przygotowaniu się do zmian, jakie nastąpią w przyszłym roku szkolnym. W trakcie konferencji przekażemy bieżące informacje o planowanych zmianach w podstawie programowej. Wskażemy również, w jaki sposób będziemy wspierać nauczycieli w przygotowywaniu się, a następnie realizacji nowego przedmiotu biznes i zarządzanie w szkołach.
Z kolei 17 lutego w ramach oferty specjalnej zapraszamy na warsztaty online Dyrektor szkoły jako kreator jej autorskiego modelu, prowadzone przez dr. Jerzego Lackowskiego. W programie m.in.: ewaluacja pracy placówki, rola dyrektora w doskonaleniu nauczycieli, dyrektor wobec kuratora oświaty i lokalnych władz samorządowych (organu prowadzącego właścicielskiego), autorskie projekty i programy nauczania.
Więcej aktualności na naszej stronie www.mcdn.edu.pl i w mediach społecznościowych https://www.facebook.com/mcdn.edu.
KONFERENCJE |
Ośrodek w Krakowie |
Zmiany w edukacji ekonomicznej dzieci i młodzieży wyzwania i propozycje |
Szkoła wartości. Fundamenty dobrego społeczeństwa. Wydarzenie realizowane w ramach minigrantu Nauka dla społeczeństwa |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Nowoczesne kształcenie w technikach i szkołach branżowych |
Kursy kwalifikacyjne i nadające uprawnienia |
Ośrodek w Krakowie |
Zarządzanie oświatą 2022/2023 |
Wychowanie do życia w rodzinie |
Zarządzanie w oświacie |
Ośrodek w Krakowie |
Prawa i obowiązki dyrektorów szkół na kanwie nowej Ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich Akademia Zarządzania |
Arkusz organizacji przedszkola/szkoły podstawowej |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Doskonalenie kompetencji kierowniczych wicedyrektora szkoły |
Arkusz organizacji przedszkola/szkoły podstawowej |
Rada pedagogiczna protokołowanie zebrań i dokumentowanie pracy pedagogicznej |
Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna |
Ośrodek w Krakowie |
Cyfry na start czyli zabawy matematyczne w przedszkolu |
Olimpijskie inspiracje czyli zabawy ruchowe w przedszkolu |
Kiedy SEL wyznacza cel, czyli rzecz o social and emotional learning/społeczno-emocjonalnym uczeniu się na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej |
Litery dobrze znamy dlatego na dywanie czytamy! zabawy rozwijające kompetencje czytelnicze przedszkolaków |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Biało-czerwona dla przedszkolaka |
Kim będą, gdy dorosną? dzieci poznają zawody, tworząc lapbook |
Ośrodek w Nowym Sączu |
Tworzenie fotoreportażu i albumu twórczości dziecięcej z wykorzystaniem bezpłatnej aplikacji PhotoStory |
Czytam, bo lubię! Proste i skuteczne sposoby na zainteresowanie uczniów czytaniem |
Ośrodek w Tarnowie |
Dziecko z zaburzeniami komunikacji językowej w przedszkolu |
Gry i Grywalizacja blaski i cienie w edukacji przyrodniczej sześciolatków |
Terapia ręki |
Program edukacji kulturalnej w przedszkolu |
Problemy emocjonalne dzieci |
Kształcenie kompetencji kluczowych w edukacji wczesnoszkolnej |
Trening umiejętności prospołecznych u dzieci w wieku przedszkolnym |
Wielkanocne i wiosenne prace plastyczne |
Wychowanie, profilaktyka i opieka |
Ośrodek w Krakowie |
Odpowiedzialność prawna nieletnich |
Trudne emocje. Jak wspierać innych i siebie, gdy emocje biorą górę (projekt MCHE nowy model nauczania) |
Współczesne zagrożenia internetowe wśród osób nieletnich praktyczne aspekty |
Ujawnienie przemocy domowej na terenie szkoły dalsze kroki prawne |
A można inaczej pomysły na ciekawe zajęcia z wychowawcą w szkole |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Inteligencja emocjonalna być w zgodzie z emocjami |
Twój głos ma znaczenie. Emisja głosu w pracy nauczyciela |
Konflikty szkolne jak je rozwiązywać, aby utrwalić dobre relacje i budować wspólnotę |
Wystąpienia publiczne. W klasie, na scenie, w mediach i w internecie |
Zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży. Jak je rozumieć? Jak reagować? |
Ośrodek w Tarnowie |
Lekcja wychowawcza? Mam pomysł!! |
Wychowanie w oparciu o wartości |
Twórcze metody pracy w świetlicy szkolnej |
Edukacja historyczna, obywatelska i regionalna |
Ośrodek w Krakowie |
Polacy, którzy zmienili świat promowanie polskich sukcesów jako element wychowania patriotycznego |
Ośrodek w Nowym Sączu |
Święci w dziejach narodu polskiego w ujęciu nauk Feliksa Konecznego |
Egzamin maturalny z historii zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych w 2023 roku |
Dzieje Polski. Pedagogika dumy narodowej czy pedagogika wstydu |
Ośrodek w Tarnowie |
Święci w dziejach narodu polskiego w ujęciu nauk Feliksa Konecznego |
Egzamin maturalny z historii zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych w 2023 roku |
Edukacja konsumencka ucznia |
Już lubimy historię |
Edukacja językowa i kulturalna |
Ośrodek w Krakowie |
Polonistyczny niezbędnik w pracy z uczniami obcego pochodzenia |
Oswoić gramatykę język polski (szkoła podstawowa) |
Rutyny myślenia krytycznego na lekcjach języka polskiego w szkole ponadpodstawowej |
Pomysłowe powtórki lekturowe przed egzaminem ósmoklasisty |
Skutecznie przygotuj swoich uczniów do matury z języka angielskiego |
Oswoić gramatykę język polski (szkoła podstawowa) |
Nowa matura z języka polskiegow praktyce część I |
Projektowanie gier na języku polskim 27 warsztaty |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Język polski w przestrzeni muzealnej metody, pomysły, koncepcje |
Ocena prac pisemnych uczniów zgodnie z wymaganiami egzaminacyjnymi |
Ośrodek w Nowym Sączu |
O efektywnej współpracy nauczycieli języka polskiego z metodykiem i pedagogiem specjalnym |
KLiKamy na polskim! Kształcenie literackie i kulturowe jako główny cel kształcenia polonistycznego |
Jak przeprowadzić egzamin ustny z języka polskiego zgodnie z obowiązującą procedurą Formuła 2023 |
Ośrodek w Tarnowie |
Matura 2023 i 2024 zadania egzaminacyjne z języka angielskiego poziom podstawowy i rozszerzony |
Poloniści na pokład! Matura 2023 r poziom podstawowy |
Edukacja matematyczna i przyrodnicza |
Ośrodek w Krakowie |
Obserwacje i doświadczenia na lekcjach biologii i przyrody |
Dostosowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb uczniów na lekcjach biologii i przyrody |
Jak kształtować umiejętność geograficznego postrzegania rzeczywistości, czyli elementy geografii humanistycznej na lekcjach geografii |
Edukacja artystyczna i techniczna |
Ośrodek w Krakowie |
Tanecznym krokiem przez świat tańce integracyjne w edukacji wczesnoszkolnej |
Młody artysta w onlajnach. Wirtualne portfolio początkującego twórcy wizualnego |
Jak się ruszać to konkretnie Dalcroze i choreoterapia na zajęciach muzycznych |
Plastyka bez podręcznika autorskie narzędzia multimedialne na lekcji plastyki |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Origami składanki z papieru na lekcjach techniki |
Edukacja zawodowa i doradztwo edukacyjno-zawodowe |
Ośrodek w Krakowie |
Ciekawe formy realizacji treści z zakresu orientacji zawodowej i doradztwa zawodowego w szkole |
Projekt edukacyjny i metoda projektów w kształceniu zawodowym |
Wykorzystanie maszyn CNC i robotów przemysłowych do innowacyjnego nauczania mechatroniki, elektroniki, mechaniki i informatyki w technikum |
Ośrodek w Oświęcimiu |
WAKELET kolekcjonuje materiały w sieci |
Technologie informacyjno-komunikacyjne |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Programujemy historyjki w Scratchu |
Ośrodek w Nowym Sączu |
Podstawy programowania w języku Python pierwsze pętle |
Pracujemy w Szkolnym Laboratorium Przyszłości zgodnie z modelem STEAM pracownia druku 3d (projekt MChE nowy model nauczania) |
Podstawy programowania w języku C++ pierwsze pętle |
Aktywna tablica wykorzystanie w edukacji stacjonarnej i zdalnej |
Laboratoria Przyszłości, narzędzia podstawowego zestawu stacje lutownicze |
Ośrodek w Tarnowie |
Podstawy programowania w języku Python pierwsze pętle |
ARDUINO Podstawowe projekty w szkolnym Laboratorium Przyszłości |
Żółw czy Pyton? O grafice żółwia w języku Python |
Lekcje z Photonem dla uczniów młodszych i nieco starszych |
Edukacja zdrowotna |
Ośrodek w Krakowie |
Technologie informacyjno-komunikacyjne wsparciem lekcji wychowania fizycznego |
Panie, niech pan odpocznie! Takie tempo to absurd./J. Tuwim Ekstrablatt/, czyli o konieczności odpoczynku i źródłach inspiracji w pracy nauczyciela WdŻ |
Wprowadzanie elementów edukacji matematycznej na wychowaniu fizycznym |
Zumba jako propozycja zajęć wychowania fizycznego i sportu całego życia |
Aplikacje mobilne wspierające zdrowy styl życia |
Ośrodek w Tarnowie |
Szkolna turystyka kwalifikowana w ramach zajęć wychowania fizycznego |
Ocenianie na lekcji wychowania fizycznego |
Boot Camp, czyli wszechstronny trening obwodowy na lekcjach wychowania fizycznego |
Test sprawności fizycznej jako narzędzie diagnozy i samooceny ucznia na lekcji wychowania fizycznego |
Specjalne potrzeby edukacyjne |
Ośrodek w Krakowie |
SOS stres cz. I. Emocjonalna pierwsza pomoc. Techniki samouspokojenia i regulacji emocji |
Terapia ręki |
SOS stres cz. II. Efektywne strategie radzenia sobie ze stresem. Techniki poznawcze, behawioralne i relaksacyjne |
Ośrodek w Tarnowie |
Jak radzić sobie z agresją ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? |
Pedagog specjalny nowy specjalista w szkole i przedszkolu od 1.09.2022 r. |
Inny nie znaczy gorszy uczeń słabosłyszący w szkole ogólnodostępnej |
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zgodnie z przepisami prawa oświatowego od diagnozy do uzyskanych efektów |
Rozwój osobisty nauczyciela i dyrektora |
Ośrodek w Krakowie |
Jestem odpowiedzialny za swoje życie kształtowanie dobrych nawyków ucznia propozycje scenariuszy zajęć stacjonarnych i zdalnych (projekt MChE nowy model nauczania) |
Awans na stopień nauczyciela dyplomowanego według nowych przepisów |
Asertywność w pracy nauczyciela jak rozsądnie stawiać granice (projekt MCHE nowy model nauczania) |
Zastosowanie gier matematycznych w rozwijaniu umiejętność współpracy (projekt MChE nowy model nauczania) |
Zrób z lekcji grę |
Klimat szkoły a zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli (projekt MChE nowy model nauczania) |
Przygotowanie do postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego (dotychczasowe przepisy) |
Ośrodek w Oświęcimiu |
Od nauczyciela mianowanego do dyplomowanego |
Przygotowanie do postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego |
Ośrodek w Nowym Sączu |
Biblioteka szkolna pełna pomysłów i kreatywnych działań |
Kreatywnie na zastępstwie zabawy i ćwiczenia rozwijające intelekt ucznia |
Ośrodek w Tarnowie |
Rodzice w szkole |
Nauczyciel geografii z kompetencjami XXI wieku |
Czy zawsze właściwie rozumiemy się w rozmowie? krótki przewodnik po asertywności |
Realizowanie podstawy programowej metodą projektu Dołącz do eTwinning |
Praca z uczniem metodą projektu Załóż projekt eTwinning |
Przygotowanie do postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego |
Partycypacja i współpraca w szkole razem możemy więcej, szybciej i lepiej |
Oświatowe bhp, czyli przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczyciela |
Ocenianie szkolne od wymagań edukacyjnych do oceny pracy ucznia |
Przygotowanie do postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego |
Sieci współpracy i samokształcenia |
Ośrodek w Krakowie |
Origami jako sposób aktywizowania uczniów (projekt MChE nowy model nauczania) |
Ośrodek w Nowym Sączu |
Warsztat pracy biologa i przyrodnika nauczyciele biologii i przyrody szkół podstawowych |
pokaż metkę
Osoba publikująca:
Paulina Kasperowska
Podmiot publikujący:
Portal Edukacyjny
Data publikacji:
2023-02-01
Data aktualizacji:
2023-02-07