Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Szkolne korytarze nie muszą być nudne. Udowadnia to III LO w Krakowie!

Nikogo nie trzeba raczej przekonywać, jak ważna dla dobrego samopoczucia jest przestrzeń, która nas otacza. Korytarze szkół to miejsca, gdzie uczniowie spędzają znaczną czasu w trakcie swojej edukacji, a które nie zawsze zachęcają do dłuższego przebywania na nich. O tym, jak łatwym sposobem można zmienić przestrzeń szkolną na bardziej przyjazną, już niebawem będą mogli przekonać się na własne oczy uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Kochanowskiego w Krakowie.

Fot. materiały III LO w Krakowie

Pracownicy szkoły znajdującej się na os. Wysokim ostatnie tygodnie poświęcili na prace, dzięki którym uczniowie wracający do szkół po długim okresie nauczania zdalnego, będą mogli odpocząć między zajęciami oraz spędzić czas z dawno niewidzianymi koleżankami i kolegami w relaksującej atmosferze. Do wprowadzania zmian dyrektora szkoły zainspirowała publikacja przygotowana przez Wydział Edukacji UMK „Przestrzeń krakowskiej szkoły”.

- Postanowiliśmy, że te miejsca powinny stać się bardziej przyjazne, dające szanse na chwile odpoczynku, ale również spotkania i rozmów. Skoro nie od razu Kraków zbudowano to my również, małymi kroczkami, zmieniamy przestrzeń szkolną naszej szkoły, dokonując zmian w licealnej przestrzeni – mówi Andrzej Górniak, dyrektor III LO. – Wydzielone zostały trzy strefy: na parterze obszar mówiący o tradycji i historii, ale także sukcesach i działaniach projektowych „Trójki”. Drugie piętro to miejsce zanurzone w morzu zieleni, dające szanse na ożywione dyskusje i kreatywne działania. Natomiast trzecie piętro, czyli najwyższa kondygnacja, to strefa relaksu i odpoczynku. Przed nami jeszcze sporo wyzwań, aby uczynić budynek na os. Wysokim 6 bardziej przyjaznym dla uczniów i ich rodziców, nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Ale już uczyniliśmy  pierwszy krok na tej niełatwej drodze – podsumowuje dyrektor.

Publikacja „Przestrzeń krakowskiej szkoły” zawierająca wiele pomysłów na tworzenie bardziej przyjaznych, kreatywnych, ale też ekologicznych przestrzeni szkolnych, jest dostępna tutaj.

pokaż metkę
Osoba publikująca: TOMASZ KOBYLAŃSKI
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2021-05-07
Data aktualizacji: 2021-05-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź