Strona główna rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Nowe formy zagrożeń zdiagnozowane w czasie pandemii – zaproszenie do udziału w projekcie

Korespondencja Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UMK skierowana do dyrektorów szkół z zaproszeniem do udziału w projekcie "Nowe formy zagrożeń zdiagnozowane w czasie pandemii".

Fot. pixabay.com
pixabay.com

Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół,

W ramach realizacji  Programu poprawy bezpieczeństwa dla miasta Krakowa na lata 2018-2021 „Bezpieczny Kraków”, zapraszamy do udziału w projekcie pn. „Nowe formy zagrożeń zdiagnozowane w czasie pandemii” adresowanym do 40 szkół z miasta Krakowa.

Obecna sytuacja na świecie jest czymś nowym, zaskakującym i frustrującymz wielu powodów. W czasie epidemii i konieczności pozostawania uczniów w domu większość ich potrzeb psychicznych nie jest zaspakajana. Potrzeba nauki zdalnej powoduje ograniczenia w kontaktach z rówieśnikami, a ograniczenia w wychodzeniu na zewnątrz  czy pełnego korzystania z różnego rodzaju usług i rozrywek mogą wywoływać lęk i frustrację. Pojawiające się uczucie osamotnienia może powodować zaburzenia depresyjne u młodych ludzi.

Dlatego też w ramach programu "Bezpieczny Kraków” proponujemy Państwu spotkania w formie webinarów (zajęcia online) dla nauczycieli, rodziców i uczniów, których celem jest łagodzenie skutków pandemii i nauki zdalnej. W ramach projektu adresowanego do szkół podstawowych i ponadpodstawowych oferujemy spotkania:

  • z uczniami – 2 godziny* dla 10 klas – razem 20 godzin,
  • z rodzicami uczniów – 2 godziny,
  • z Radą Pedagogiczną – 3 godziny.

Razem 25 godzin* w jednej szkole.

*dotyczy godzin dydaktycznych/lekcyjnych

Szczegółowy program webinarów: 

Dzieci i młodzież - 10 klas

Rodzice uczniów

Nauczyciele

Zajęcia dla uczniów
(1 godzina dydaktyczna)

„Jak wspierać rówieśników, którzy znajdują się w kryzysie psychicznym”

.

 

Zajęcia dla uczniów
(1 godzina dydaktyczna)

„Depresja, wykluczenie, presja, cyberprzemoc”

 

Zajęcia dla rodziców (2 godziny dydaktyczne)

„Depresje, myśli samobójcze i samookaleczenia wśród młodzieży – jak wspierać dzieci w kryzysie psychicznym”

 

Zajęcia dla Rad Pedagogicznych
(3 godziny dydaktyczne)

„Depresje, myśli samobójcze i samookaleczenia wśród nastolatków – jak wspierać młodych ludzi w kryzysie psychicznym”

Założenia:

Uczniowie wiedzą jak wesprzeć rówieśników znajdujących się w kryzysie psychicznym oraz gdzie uzyskać pomoc dla swoich rówieśników

Założenia:

Uczniowie wiedzą, co to jest depresja, cyberprzemoc i wykluczenie oraz jak się przed nimi bronić. Wiedzą również jak oprzeć się presji internetowych patoinfluencerów.

 

Założenia:

Rodzice potrafią rozpoznać niepokojące zachowania u swoich dzieci i wiedzą, jak wspierać dziecko z depresją, myślami samobójczymi czy samookaleczające się oraz gdzie uzyskać pomoc dla swoich dzieci. Mają też świadomość co robić, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia depresji, myśli samobójczych i samookaleczeń u swoich dzieci.

Założenia:

Nauczyciele wiedzą, jak rozpoznać niepokojące zachowania oraz jak wspierać uczniów z depresją.

Potrafią reagować i wiedzą gdzie uzyskać pomoc dla uczniów z myślami samobójczymi i samookaleczająych się.

 

Treści: 

- Co może nas niepokoić w zachowaniu rówieśników?

- Jak wesprzeć rówieśników znajdujących się w kryzysie psychicznym (co robić, czego nie robić)?

- Gdzie można uzyskać pomoc, gdy widzę, że problem jest poważny?

 

Treści:

- Czym jest depresja?

- Bezpieczeń-

stwo w internecie - jak się chronić przed cyberprzestępcą i wykluczeniem?

- Internetowy patoinfluencing - jak się mu skutecznie opierać i chronić innych przed jego skutkami (odpowiedzialne udostępnianie treści)

 

Treści:

 - Depresja - jak rozpoznać niepokojące symptomy?

- Jak skutecznie wspierać dziecko z depresją?

- Jak pomóc dziecku z myślami samobójczymi i samookaleczające się?

- Profilaktyka depresji, myśli samobójczych i samookaleczeń

 

Treści:

- Jak rozpoznać symptomy depresji u uczniów?

- Jak wspierać uczniów z depresją?

- Skąd się biorą myśli samobójcze u dzieci i jak na nie reagować?

- Skąd się biorą samookaleczenia u dzieci i nastolatków i jak  na nie reagować?

- Gdzie można uzyskać pomoc, gdy uczniowie znajdują się w kryzysie psychicznym?

 

Każda szkoła będzie indywidualnie umawiała się z trenerem na terminy najbardziej odpowiadanie dla obu stron (realizacja kwiecień – czerwiec 2021 oraz wrzesień – grudzień 2021). Jeżeli będzie to możliwe trenerzy będą korzystać z platform do pracy zdalnej, które na co dzień są użytkowane przez szkoły. Zajęcia będą prowadzić doświadczeni trenerzy z wykształceniem pedagogicznym, psychologicznym, coachingowym oraz terapeutycznym.

Zgłoszenia przyjmowane będą do 9 kwietnia 2021r. do g. 23:59 pod linkiem. udziale w webinarach decyduje kolejność zgłoszeń (40-ści pierwszych szkół). Podpisany skan deklaracji udziału prosimy przesłać do dnia 9 kwietnia 2021r.  na adres: oc.umk@um.krakow.pl

Zapraszamy do współpracy,
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UMK

 

 

 

 

 

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: TOMASZ KOBYLAŃSKI
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2021-03-31
Data aktualizacji: 2021-03-31
Powrót

Zobacz także

Znajdź komunikat