Aktualności
Uwaga! 18 grudnia br. upływa termin składania do MCOO umów o dofinansowanie dla nauczycieli
2020-12-17
W załączeniu komunikat Pani Barbary Mirek-Mikuły Kierownika Referatu Organizacyjnego Wydziału Edukacji.
Zaproszenie do udziału w zajęciach profilaktycznych z obszaru problematyki związanej z przeciwdziałaniem przemocy
2020-12-16
Udział w warsztatach jest bezpłatny.
‘’NIE DAJ SIĘ’’ – wsparcie psychiczne uczniów, rodziców i nauczycieli w czasie pandemii – odcinek V
2020-12-16
Pani Anna Korfel-Jasińska, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa zaprasza na V odcinek cyklu.
Narkotyki - Twój wróg, profilaktyka i pierwsza pomoc przy uzależnieniach
2020-12-16
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK zaprasza rodziców i opiekunów na spotkanie online poświęcone uzależnieniom "Narkotyki - Twój wróg, profilaktyka i pierwsza pomoc przy uzależnieniach", które odbędzie się już 17 grudnia o godz. 17.00.
Potrzebujesz wsparcia? Zadzwoń do poradni!
2020-12-16
Czas domowej izolacji i brak kontaktu z rówieśnikami wpływają niekorzystnie na kondycję psychiczną wielu uczniów. Wsparcia oczekują także często rodzice, dla których sytuacja związana z zapewnieniem dzieciom w tych szczególnych okolicznościach odpowiedniej opieki bywa ogromnym wyzwaniem. Podobnie jak miało to miejsce podczas wiosennego zamknięcia szkół, również teraz można skorzystać z różnego rodzaju specjalistycznej pomocy telefonicznej.
Konflikty i przemoc w przestrzeni szkolnej – jak na nie reagować?
2020-12-14
Agresja, konflikty i przemoc rówieśnicza to problemy, z którymi uczniowie i nauczyciele mierzą się każdego dnia. Powszechność tych zjawisk nie oznacza jednak, że możemy przejść nad nimi do porządku dziennego. Z punktu widzenia nauczyciela konieczność reagowania na powtarzające się akty agresji może powodować silny stres, sprzyjać wyczerpaniu emocjonalnemu i w efekcie prowadzić do wypalenia zawodowego. Z perspektywy ucznia doświadczenie przemocy rówieśniczej lub bycie jej świadkiem znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia problemów w obszarze zdrowia psychicznego.
Jak uczyć o zmianach klimatu? – wyjaśnia EIT Climate KIC
2020-12-14
Dlaczego szkoła jest najlepszym miejscem do zajmowania się klimatem? Wiemy już, że obecni uczniowie będą żyli w świecie, który może drastycznie różnić się od naszego. Zmiana temperatury w atmosferze wpływa na ekosystemy, w których żyjemy, a więc na to, co będziemy mogli jeść, w jakich domach będziemy mogli żyć, jak będziemy podróżować i kto będzie naszym sąsiadem.
Stypendium im. Juliusza Lea dla dwojga laureatów
2020-12-14
Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa im. Juliusza Lea pomaga zdolnym uczniom przezwyciężyć bariery materialne i rozpocząć wymarzone studia. Przyznawane jest od czterech lat w ramach Krakowskiego Programu Wspierania Uzdolnionych Uczniów. W tym roku trafi do dwojga laureatów – absolwentki X LO i absolwenta II LO.
Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa im. Juliusza Lea - znamy laureatów
2020-12-14
Tegorocznymi laureatami zostali absolwent II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego oraz absolwentka X Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej.
Przestrzeń krakowskiej szkoły – opowieść o inspirującej szkole
2020-12-10
Uczniowie w szkolnych murach spędzają znaczną część swojego życia. Jak sprawić, aby otaczająca ich przestrzeń nie tylko pomagała w nauce, ale była też bardziej przyjazna i komfortowa? Jak tworzyć szkoły, w których młodzi ludzie będą chętniej nawiązywać relacje z rówieśnikami? Co zrobić, aby szkolne budynki były bardziej ekologiczne i bezpieczne? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi próbują znaleźć autorzy publikacji „Przestrzeń krakowskiej szkoły” wydanej przez Miasto Kraków. Nie brakuje w niej także praktycznych wskazówek i porad, dzięki którym zmiany w przestrzeni krakowskich szkół można wprowadzać w życie praktycznie od zaraz.
„Przestrzeń krakowskiej szkoły” – opowieść o inspirującej szkole
2020-12-09
Uczniowie w szkolnych murach spędzają znaczną część swojego życia. Jak sprawić, aby otaczająca ich przestrzeń nie tylko pomagała w nauce, ale była też bardziej przyjazna i komfortowa? Jak tworzyć szkoły, w których młodzi ludzie będą chętniej nawiązywać relacje z rówieśnikami? Co zrobić, aby szkolne budynki były bardziej ekologiczne i bezpieczne? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi próbują znaleźć autorzy publikacji „Przestrzeń krakowskiej szkoły” wydanej przez Miasto Kraków. Nie brakuje w niej także praktycznych wskazówek i porad, dzięki którym zmiany w przestrzeni krakowskich szkół można wprowadzać w życie praktycznie od zaraz.