Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Aktualności

Konflikty i przemoc w przestrzeni szkolnej – jak na nie reagować?

2020-12-14

Agresja, konflikty i przemoc rówieśnicza to problemy, z którymi uczniowie i nauczyciele mierzą się każdego dnia. Powszechność tych zjawisk nie oznacza jednak, że możemy przejść nad nimi do porządku dziennego. Z punktu widzenia nauczyciela konieczność reagowania na powtarzające się akty agresji może powodować silny stres, sprzyjać wyczerpaniu emocjonalnemu i w efekcie prowadzić do wypalenia zawodowego. Z perspektywy ucznia doświadczenie przemocy rówieśniczej lub bycie jej świadkiem znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia problemów w obszarze zdrowia psychicznego.

Jak uczyć o zmianach klimatu? – wyjaśnia EIT Climate KIC

2020-12-14

Dlaczego szkoła jest najlepszym miejscem do zajmowania się klimatem? Wiemy już, że obecni uczniowie będą żyli w świecie, który może drastycznie różnić się od naszego. Zmiana temperatury w atmosferze wpływa na ekosystemy, w których żyjemy, a więc na to, co będziemy mogli jeść, w jakich domach będziemy mogli żyć, jak będziemy podróżować i kto będzie naszym sąsiadem.

Stypendium im. Juliusza Lea dla dwojga laureatów

2020-12-14

Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa im. Juliusza Lea pomaga zdolnym uczniom przezwyciężyć bariery materialne i rozpocząć wymarzone studia. Przyznawane jest od czterech lat w ramach Krakowskiego Programu Wspierania Uzdolnionych Uczniów. W tym roku trafi do dwojga laureatów – absolwentki X LO i absolwenta II LO.

Stypendium Prezydenta Miasta Krakowa im. Juliusza Lea - znamy laureatów

2020-12-14

Tegorocznymi laureatami zostali absolwent II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego oraz absolwentka X Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej.

Przestrzeń krakowskiej szkoły – opowieść o inspirującej szkole

2020-12-10

Uczniowie w szkolnych murach spędzają znaczną część swojego życia. Jak sprawić, aby otaczająca ich przestrzeń nie tylko pomagała w nauce, ale była też bardziej przyjazna i komfortowa? Jak tworzyć szkoły, w których młodzi ludzie będą chętniej nawiązywać relacje z rówieśnikami? Co zrobić, aby szkolne budynki były bardziej ekologiczne i bezpieczne? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi próbują znaleźć autorzy publikacji „Przestrzeń krakowskiej szkoły” wydanej przez Miasto Kraków. Nie brakuje w niej także praktycznych wskazówek i porad, dzięki którym zmiany w przestrzeni krakowskich szkół można wprowadzać w życie praktycznie od zaraz.

„Przestrzeń krakowskiej szkoły” – opowieść o inspirującej szkole

2020-12-09

Uczniowie w szkolnych murach spędzają znaczną część swojego życia. Jak sprawić, aby otaczająca ich przestrzeń nie tylko pomagała w nauce, ale była też bardziej przyjazna i komfortowa? Jak tworzyć szkoły, w których młodzi ludzie będą chętniej nawiązywać relacje z rówieśnikami? Co zrobić, aby szkolne budynki były bardziej ekologiczne i bezpieczne? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi próbują znaleźć autorzy publikacji „Przestrzeń krakowskiej szkoły” wydanej przez Miasto Kraków. Nie brakuje w niej także praktycznych wskazówek i porad, dzięki którym zmiany w przestrzeni krakowskich szkół można wprowadzać w życie praktycznie od zaraz.

‘’NIE DAJ SIĘ’’ – wsparcie psychiczne uczniów, rodziców i nauczycieli w czasie pandemii – odcinek IV

2020-12-09

Pani Anna Korfel-Jasińska Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa zaprasza na IV odcinek cyklu.

Grudniowe nowości z Akademią Cyfrowego Edukatora

2020-12-04

Akademia Cyfrowego Edukatora daje możliwość wykorzystania edukacji cyfrowej w 100%. W grudniu odbędą się kolejne trzy webinary, które usprawnią funkcjonowanie nowoczesnej, cyfrowej szkoły.

Portal Edukacyjny – prace techniczne

2020-12-03

Uprzejmie informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami technicznymi związanymi z wdrożeniem nowego układu graficznego, Portal Edukacyjny Miasta Krakowa będzie niedostępny 10 grudnia od 8.00 do 15.00. Za utrudnienia przepraszamy.

Znajdź