„Mentoring w szkole - efektywne formy współpracy wewnątrzszkolnej”
Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zaprasza do udziału w Konferencji. Szczegóły w komunikacie.
Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele, Pedagodzy, Psycholodzy,
serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji „Mentoring w szkole - efektywne formy współpracy wewnątrzszkolnej”, która odbędzie się 21 marca 2024 r. w Urzędzie Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1. Jest to kontynuacja tematu mentoringu w funkcjonowaniu placówek, który poruszamy na kolejnych corocznych konferencjach od 2017 roku. Naszym celem jest dalsze prezentowanie Państwu, jak mentoring, rozwijający się w Polsce jako forma pracy indywidualnej, może być przydatny w szkole.
Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zajmuje się procesami mentoringowymi od 2013 roku, a członkowie Stowarzyszenia to wieloletni mentorzy, którzy na swojej drodze zawodowej napotykali mniej doświadczonych i mieli satysfakcję z pomocy w poprowadzeniu ich kariery czy rozwoju osobistego. Bo na tym właśnie polega mentoring. To praca bardziej doświadczonych, którzy chcą dzielić się swoja wiedzą praktyczną z mniej doświadczonymi, którzy dzięki mentorom łatwiej opanowują swoje zadania lub przechodzą drogę swojego rozwoju. W tym celu nasze Stowarzyszenie opracowało Szkołę Mentorów Oświaty: 48 godzin warsztatów z prowadzenia i wdrażania mentoringu w szkole. Jesteśmy już po sześciu bardzo udanych edycjach SMO, co przejawia się w opiniach i ocenach wystawionych nam przez dyrektorów i nauczycieli uczestniczących w tym projekcie.
Dyrekcja Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 jako pierwsza krakowska jednostka (a może i pierwsza w Polsce) świadomie wdraża procesy mentoringowe w gronie pedagogicznym. My, jako Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR, wspieramy ten proces we współpracy ze szkołą. A wiemy, że inni dyrektorzy – uczestnicy naszych Konferencji oraz Szkoły Mentorów Oświaty – sukcesywnie wykorzystują narzędzia mentoringowe w pracy dydaktycznej.
Jak zatem wdrażać mentoring i kto może mieć z niego korzyści – to właśnie chcemy Państwu pokazać podczas naszej kolejnej Konferencji.
V Konferencja „Mentoring w szkole - efektywne formy współpracy wewnątrzszkolnej”
- 21 marca 2024 r. (czwartek), w godz. 11.00 – 14.30;
- miejsce Konferencji: Urząd Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1;
- organizator: Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR w partnerstwie z Miastem Kraków pod honorowym patronatem Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie oraz Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z:
- Centrum Młodzieży im. H. Jordana w Krakowie
- Zespołem Szkół Budowlanych Chemobudowa Kraków.
Harmonogram
- 11.00 Powitanie Gości – Beata Głuch, Dyrektor CHEMOBUDOWA Kraków S.A.;
- 11.00 – 11.10 Otwarcie Konferencji – Paweł Rybak, pedagog szkolny, trener prowadzący zajęcia w Szkole Mentorów Oświaty;
- 11.10 – 11.30 – dr Gabriela Olszowska, Małopolska Kurator Oświaty;
- 11.30 – 12.00 – dr Anna Okońska-Walkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Senioralnej - „Zarządzanie jakością w oświacie”;
- 12.00 – 12.40 – dr Piotr Wiroński, Wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR - „Potrzeba i korzyści mentoringu w realiach szkolnych”;
- 12.40 – 12.10 – Alicja Kapcia, wieloletni dyrektor szkoły, mentor i trener oświaty - „Wykorzystanie zasad mentoringu w pracy dydaktycznej”;
- 13.10 – 13.20 - przerwa;
- 13.20 – 13.40 – Magdalena Mazur, dyrektor SP nr 12 w Krakowie, trener Szkoły Mentorów Oświaty - „Mentoring a awans zawodowy”;
- 13.40 – 14.10 – dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, profesor UJ, Zakład Przywództwa i Zarządzania w Edukacji - „Wieża Babel czy szkoła języków obcych? Przywództwo jako rozmowa o tym, co ważne”;
- 14.10 – 14.30 – dyskusja i podsumowanie konferencji.
Wstęp bezpłatny. Prosimy o potwierdzenie obecności do 18.03.2024 r. na adres mailowy piotr.wironski@promentor.pl . Decyduje kolejność zgłoszeń.
Piotr Wiroński
Wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR