Komunikat Wydziału Podatków i Opłat
Zachęcamy Dyrektorów szkół samorządowych i niesamorządowych do zapoznania się z treścią komunikatu.
Wydział Podatków i Opłat informuje, że zgodnie z przyjętą 23 listopada 2022r. Uchwałą Rady Miasta Krakowa nr C/2719/22, od 1 stycznia 2023r. zwolnione od podatku od nieruchomości są budynki lub ich części zajęte na prowadzenie stołówek szkolnych. Zwolnione powierzchnie powinny być wykazywane w załączniku ZDN-2 do deklaracji DN-1. Pełna treść Uchwały dostępna jest tutaj.
Prawidłowo wypełniony załącznik ZDN-2 w przypadku gdy w budynku szkoły znajduje się stołówka np. o powierzchni 100m2 powinien wyglądać następująco:
Należy przy tym zaznaczyć, iż w przykładzie powyżej użyto fikcyjnych danych dotyczących adresu, księgi wieczystej, obrębu i numeru działki.
W przypadku jednostek oświatowych korzystających z Krakowskiego Portalu Podatnika zwolnienie o którym mowa powyżej należy wpisać w kroku 3 kreatora deklaracji zgodnie z instrukcją.
W razie pytań prosimy o kontakt z Panem Konradem Jekiełkiem pod nr telefonu 12 616 57 89.