Strona główna rozwiń menu

Rusza rekrutacja do projektu „Przerwij krąg przemocy w swojej szkole” – realnego wsparcia dla szkół w walce z bullyingiem

Uniwersytet SWPS, Fundacja UNIQA i zespół RESQL zapraszają szkoły ponadpodstawowe do udziału w projekcie, który oferuje bezpłatne wdrożenie systemu przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Zgłoszenia przyjmowane do 25 kwietnia 2025 roku. 

Fot. pixabay.com

Bullying to zjawisko systemowe, a nie jednostkowy incydent. Z najnowszego raportu „Obraz bullyingu w szkołach ponadpodstawowych”, opracowanego przez Uniwersytet SWPS, Fundację UNIQA i zespół RESQL, wynika, że niemal w każdej klasie znajduje się uczeń lub uczennica doświadczający przemocy ze strony rówieśników. Problem ma charakter powszechny i wymaga skoordynowanych działań na poziomie całych placówek edukacyjnych.

Odpowiedzią na to wyzwanie jest RESQL – wielokrotnie nagradzany, opracowany przez naukowców system przeciwdziałania przemocy, z którego korzysta już ponad 250 szkół w Polsce.

 

 

Program RESQL to kompleksowe narzędzie, które wspiera szkoły w zarządzaniu sytuacjami związanymi z przemocą wśród uczniów. W ramach projektu, wybrane szkoły otrzymają:

  • aplikację mobilną, która umożliwia uczniom anonimowe zgłaszanie przypadków przemocy,
  • szkolenia dla kadry pedagogicznej, które przygotowują nauczycieli do skutecznego reagowania na przemoc,
  • scenariusze lekcji poświęconych tematowi bullyingu, które pomagają w prowadzeniu rozmów z uczniami,
  • system wewnętrznej komunikacji dla nauczycieli, który umożliwia szybkie reagowanie na zgłoszenia i monitorowanie działań zapobiegawczych.

Wartość takiego pakietu to 600 000 zł, a dostęp do niego jest bezpłatny dla szkół zakwalifikowanych do projektu.

 

 

Rekrutacja szkół trwa do 25 kwietnia 2025 roku. Aby wziąć udział w projekcie, szkoły muszą uzyskać jak najwięcej głosów w stosunku do liczby uczniów. 

 

Regulamin: link

Szczegółowe informacje o projekcie: link 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Justyna Michalik
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2025-04-15
Data aktualizacji: 2025-04-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź