Projekt budżetu oświaty na rok 2025
Poniżej pismo Z-cy Dyrektora Wydziału Edukacji, dotyczące projektu budżetu oświaty na rok 2025
Szanowni Państwo
Dyrektorzy
Samorządowych Szkół i Placówek Oświatowych
Dyrektor
Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie
W związku z przystąpieniem do prac nad projektem budżetu oświaty na 2025 rok proszę o przygotowanie następujących druków zgodnie z Zarządzeniem Nr 1700/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 21.06.2023 r. w sprawie sporządzania Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krakowa oraz planowania i realizacji budżetu Miasta Krakowa:
- P-7 "Dane do projektu Budżetu dotyczące wydatków finansowanych i współfinansowanych ze środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi w roku...",
- P-8 „Zestawienie środków wydzielonych do dyspozycji dzielnic na rok ...”,
- WPF-NU " Wniosek do nowej edycji WPF dla przedsięwzięcia bieżącego finansowanego z udziałem środków bezzwrotnych",
- P-12 "Dane do projektu Budżetu dla dochodów rachunku jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych na rok...",
- WPF-NC "Dane do nowej edycji WPF w zakresie "umów na ciągłość"".
Proszę pamiętać, że w druku P-7 należy ująć także szacunkowe kwoty planu w przypadku gdy posiadacie Państwo informacje o zakwalifikowaniu wniosku do projektu, a także proszę o dokładną informację o czasie trwania umowy / projektu, czyli do kiedy projekt jest realizowany (dotyczy również druku WPF-NU). Na każdy projekt należy złożyć odrębne druki.
Ww. druki proszę złożyć w Wydziale Edukacji w terminie do 16 września 2024 r.
Planując budżet dla dochodów wydzielonego rachunku (druk P-12) należy mieć na względzie, że zgodnie z zapisem § 4 uchwały Nr XXV/571/19 Rady Miasta Krakowa z 25 września 2019 roku w sprawie źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczeniu oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów samorządowych jednostek budżetowych źródłami dochodów gromadzonymi na wydzielonym rachunku bankowym przez samorządowe jednostki budżetowe są wszelkie wpływy z tytułu:
- udostępniania mienia będącego w zarządzie bądź użytkowaniu samorządowej jednostki budżetowej, a w szczególności z czynszu, kosztów eksploatacji z tytułu wynajmu:
- pomieszczeń i innych powierzchni znajdujących się w budynkach,
w szczególności sal lekcyjnych, pracowni przedmiotowych, sal gimnastycznych, pomieszczeń kuchni i stołówki – z wyłączeniem mieszkań służbowych; - ścian budynku i ogrodzeń;
- pozostałej infrastruktury, w tym obiektów sportowych (w szczególności boisk, hal sportowych) oraz terenu i innych zabudowań wokół samorządowej jednostki budżetowej.
Natomiast, zapis § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) ww. uchwały wskazuje, iż dochody te są przeznaczone na finansowanie wydatków bieżących związanych z uzyskiwaniem przez jednostkę budżetową dochodów wymienionych w § 4; w szczególności wydatków związanych z mediami oraz remontami.
W związku z powyższym przy planowaniu dochodów na § 0750 proszę obowiązkowo planować również wydatki w § 4260 i § 4300 (ścieki).
Jednocześnie, przypominam, że plan finansowy na rok 2025 w całości przygotowywany będzie w aplikacji PABS. Do 30 września br. plan finansowy Państwa jednostki powinien zostać zakończony i posiadać status: „Planowanie zakończone”.
W załączeniu przekazujemy Państwo link do filmu instruktażowego "Przygotowanie planu finansowego" jako przypomnienie kolejności najważniejszych punktów tworzenia planu finansowego:
https://www.youtube.com/watch?v=hsGfehE-dKQ
Z poważaniem,
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Dariusz Domajewski
Załączniki:
- P-7
- P-8
- P-12
- WPF-NU
- WPF-NC