Akcja "Lato w szkole" 2024 r.
Komunikat skierowany do dyrektorów samorządowych szkół podstawowych w związku z organizacją akcji "Lato w szkole"
Szanowni Państwo
Dyrektorzy
Samorządowych Szkół Podstawowych
Nadchodzi koniec roku szkolnego, a to oznacza rozpoczęcie upragnionych przez uczniów wakacji. W tym roku przerwa letnia rozpocznie się 24 czerwca i potrwa do 31 sierpnia. Zachęcam Państwa do wzięcia udziału w akcji "Lato w szkole" i zaplanowania interesujących zajęć dla uczniów w trakcie wakacyjnej przerwy.
Oferta jest skierowana do uczniów szkół podstawowych, zamieszkałych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Ilekroć jest mowa o rozporządzeniu – należy przez to rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 452 z późn. zm.).
Organizatorem wypoczynku jest dyrektor szkoły.
Organizator wypoczynku jest zobowiązany m.in. do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku oraz do zatrudnienia wykwalifikowanej kadry sprawującej właściwą opiekę wychowawczą.
Ponadto na organizatorze (dyrektorze szkoły) spoczywa obowiązek:
- zgłoszenia wypoczynku (wg wzoru określonego w zał. Nr 2 do rozporządzenia). Zgłoszenia należy dokonać drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza on-line zamieszczonego na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki:
Formularz zgłoszenia wypoczynku w wersji elektronicznej i papierowej należy przedstawić Kuratorowi Oświaty nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
- podpisania umowy – zlecenia z kierownikiem wypoczynku spełniającym wymogi kreślone w art. 92p. ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 z późn. zm.) oraz z wychowawcami spełniającymi wymogi określone w art. 92p. ust. 2 ww. ustawy.
Przypominam o przestrzeganiu zapisów zawartych w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
Wynagrodzenie dla kierownika wypoczynku oraz wychowawców wyniesie 49,00 zł brutto za godzinę.
- niezwłocznego poinformowania o zmianach okoliczności objętych zgłoszeniem wypoczynku (dane dotyczące: organizatora, kierownika, kadry wychowawczej, liczby uczestników, czasu trwania). Informację należy przesłać do Wydziału Edukacji drogą elektroniczną na adres: Aneta.Majocha@um.krakow.pl
- zorganizowania grup liczących:
- min od 12 do 15 osób w przypadku dzieci do 10 roku życia oraz grupy mieszanej, w której są dzieci do 10 roku życia,
- min od 17 do 20 osób w przypadku dzieci starszych.
Proponowany czas wypoczynku dzieci młodszych do 8 godz. dziennie, natomiast starszych do 6 godz. od poniedziałku do piątku.
- zebrania od uczestników wypoczynku kart kwalifikacyjnych (wg wzoru określonego w zał. Nr 6 do rozporządzenia),
Uczestnictwo w programie „Lato w szkole” należy zgłosić do Wydziału Edukacji do 20 maja 2024 r., przesyłając ze wskazaniem nazwy placówki, liczby dzieci, liczby grup, proponowanego terminu zajęć, planowanych zajęć. Zgłoszenie należy przesłać zapisane w programie PDF (z podpisem Dyrektora szkoły) oraz w programie Excel, drogą elektroniczną na adres: Aneta.Majocha@um.krakow.pl
UWAGA !!!
- Nie jest możliwe technicznie i prawnie łączenie funkcji organizatora z funkcją kierownika, jak również kierownik wypoczynku nie może równocześnie pełnić funkcji wychowawcy.
Każda z tych osób ma wyznaczony własny zakres obowiązków związany z nim zakres odpowiedzialności.
- Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 452 z późn. zm.) jednym z obowiązków kierownika wypoczynku jest: „…zapewnienie uczestnikom wypoczynku właściwej opieki od momentu przejęcia ich od rodziców do czasu ponownego przekazania rodzicom…”.
W związku z powyższym kierownik wypoczynku powinien być obecny na terenie placówki w czasie organizowanego wypoczynku.
Z poważaniem,
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Magdalena Węgrocja-Szwalec
Załącznik: