Rządowy program „Aktywna tablica” – nabór wniosków w 2024 r.
Komunikat skierowany do dyrektorów szkół na temat naboru wniosków w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 –„Aktywna tablica”
Szanowni Państwo Dyrektorzy
W 2024 roku jest realizowana kolejna edycja Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
https://www.malopolska.uw.gov.pl/index.aspx?page=Aktywna_tablica
Wsparciem finansowym w ramach programu w 2024 roku zostaną objęte:
- szkoły podstawowe, które NIE OTRZYMAŁY wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019;
- szkoły ponadpodstawowe;
- szkoły kształcące uczniów niewidomych;
- szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami,
- specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze;
- szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022 i 2023.
W latach 2020-2024 szkoła może skorzystać z Programu tylko raz, przy założeniu, że:
- każda szkoła podstawowa i ponadpodstawowa lub szkoła za granicą może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 14 tys. zł;
- każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
- każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów niewidomych może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
- każdy specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego na zakup specjalistycznej drukarki w wysokości nie wyższej niż 100 tys. zł.
Informuję Państwa, że podstawą do sporządzenia umowy z organem prowadzącym są wnioski o udział w programie oraz wnioski o udzielnie wsparcia finansowego, które zawierają m.in. rodzaj oraz łączną planowaną kwotę zakupu pomocy dydaktycznych, z uwzględnieniem wkładu własnego zapewnionego przez organ prowadzący.
Oznacza to, że po otrzymaniu dofinansowania NIE MOŻNA ZMIENIĆ ani rodzaju, ani liczby pomocy dydaktycznych. Wykorzystanie dofinansowania MUSI SIĘ ODBYĆ dokładnie i zgodnie z wnioskiem.
Może natomiast ulec zmianie kwota zakupu poszczególnych urządzeń, pomocy i narzędzi do terapii z udzielonej dotacji i finansowego wkładu własnego, ponieważ na etapie składania wniosku jest to jedynie kalkulacja kosztów.
WYTYCZNE ORGANU PROWADZĄCEGO:
- Dyrektorzy ww. typów placówek, którzy chcą otrzymać wsparcie finansowe przesyłają w terminie do 15 maja br., do godziny 15:30 poprawnie wypełniony wniosek.
UWAGA! Zmiana wzoru wniosku B w dniu 8 kwietnia 2024 r.
Aktualne wnioski znajdują się w załącznikach pod adresem:
https://www.gov.pl/web/edukacja/aktywna-tablica-2024
Prosimy o korzystanie ze wzorów wniosków podanych na oficjalnej stronie i wypełnianie ich elektronicznie (na komputerze) ponieważ zwierają pola wyboru (rozwijana lista) jak i komórki, które wypełniają się automatycznie. Prosimy nie zmieniać formuł, które zawiera wniosek.
Uwaga, wszystkie wymagane pola wniosku muszą być przez Państwa wypełnione, w tym w„CZĘŚCI III - wkład własny organu prowadzącego należy kwotowo wypełnić pole 1. „Deklarowana przez organ prowadzący kwota wkładu własnego finansowego w zł.”
W CZĘŚCI IV KALKULACJA ZAKUPÓW po wpisaniu wartości całkowitej wybranych pomocy dydaktycznych automatycznie utworzy się suma w polu „Łączny koszt pomocy dydaktycznych w zł”
CZĘŚĆ V KALKULACJA KOSZTÓW wyliczy się automatycznie w tym wartości procentowe które muszą wynosić:
Wnioskowana kwota wsparcia finansowego w zł – 80%
Wkład własny organu prowadzącego w zł -20%
Możliwe maksymalne kwoty wsparcia wynikające z rozporządzenia (proporcje):
Całkowita wartość zadania (kwota wsparcia + wkład własny)- 100% stanowi łączny koszt pomocy dydaktycznych w zł podany we wniosku | Wnioskowana kwota wsparcia finansowego w zł - 80% | Wkład własny organu prowadzącego w złotych – 20% |
17 500,00 zł | 14 000,00 zł | 3 500,00 zł |
43 750,00 zł | 35 000,00 zł | 8 750,00 zł |
125 000,00 zł | 100 000,00 zł | 25 000,00 zł |
2. Wniosek składany jest na szkołę. W przypadku zespołów należy podać nazwę typu oraz nazwę zespołu, np. Szkoła Podstawowa Nr … w Zespole Szkół Nr …
3. Uzupełniony wniosek składany jest w dwóch egzemplarzach na dzienniku podawczym Wydziału Edukacji, ul. Stachowicza 18 w terminie jw.
4. Wniosek złożony po terminie, wypełniony niepoprawnie lub niepełny, nie będzie uwzględniony w zbiorczym wniosku organu prowadzącego.
W związku z krótkim terminem jaki organ prowadzący ma na przygotowanie wniosku do Wojewody, pracownicy Wydziału Edukacji nie będą informować o błędach i brakach w przesłanych wnioskach.
W związku z powyższym bardzo proszę o dokładne zapoznanie się z treścią rozporządzenia z dnia 23 października 2020 roku oraz jego nowelizacją z dnia 27 sierpnia 2021 roku, poprawne wypełnienie wniosku zgodnie z treścią rozporządzenia jak również wytycznymi Wydziału oraz złożenie wniosku w terminie.
W przypadku ewentualnych pytań proszę o kontakt z pracownikami Wydziału Edukacji:
Mateusz Mic, tel. 12 616 5199.
Barbara Seweryn, tel. 12 616 5109.
Z poważaniem,
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Magdalena Węgrocka-Szwalec