Dot. programu „Aktywna tablica”
Szanowni Państwo Dyrektorzy
Samorządowych Szkół Podstawowych,
W lipcu bieżącego roku Rada Ministrów przyjęła do realizacji program pn. „Aktywna tablica”. W jego ramach można uzyskać dofinansowanie za zakup następujących pomocy dydaktycznych:
- tablicy interaktywnej (z projektorem ultrakrótkoogniskowym lub bez niego)
- projektora/projektora ultrakrótkoogniskowego
- głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku
- interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.
Łączny koszt zakupów nie może wynieść więcej niż 17 500 zł, z czego 14 000 zł (tj. 80%) może stanowić dofinansowanie z budżetu państwa, a 3 500 zł (tj. 20%) wkład własny miasta.
Zachęcamy do zapoznania się z treścią Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 19 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica” oraz z Uchwałą nr 108/2017 Rady Ministrów z dn. 19 lipca 2017 r. w sprawie ustanowienia Rządowego programu (…) Aktywna tablica”.
W dokumentach powyższych należy zwrócić uwagę m.in. na warunki jakie będą musiały spełnić kupowane w ramach programu pomoce dydaktyczne oraz na obowiązki jakie będą spoczywać na szkołach w związku z otrzymaniem dofinansowania (m.in. udział nauczycieli w szkoleniach, międzyszkolnych sieciach współpracy, wykorzystywanie zakupionego sprzętu podczas zajęć w szkole, obowiązki sprawozdawcze itd.).
Szkoły, które chcą wziąć udział w tym programie powinny złożyć odpowiedni wniosek do Wydziału Edukacji, ul. Stachowicza 18 w terminie do 31 sierpnia 2017 r. (jest to termin wynikający z powyższego Rozporządzenia). W związku z faktem, że część dotychczasowych gimnazjów przekształca się od 1 września w szkoły podstawowe informujemy jednocześnie, że te szkoły w bieżącym roku nie powinny jeszcze składać wniosków, ponieważ szkołami podstawowymi staną się formalnie 1 września, a więc już po dacie składania wniosków. Program jest jednak wieloletni (ma trwać do 2019 roku), więc nowe szkoły będą mogły składać wnioski w kolejnych latach.
Wypełniając wniosek należy pamiętać o kilku kwestiach:
- organem prowadzącym dla krakowskich samorządowych szkół podstawowych jest Gmina Miejska Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków (zła nazwa organu prowadzącego jest bardzo częstym błędem popełnianym przez szkoły, czego przykładem jest m.in. kilka pierwszych wniosków, które wpłynęły już do Wydziału Edukacji przed ogłoszeniem niniejszego komunikatu)
- dofinansowanie można otrzymać jedynie na te pomoce dydaktyczne, które zostały wymienione w Rozporządzeniu (są one wyspecyfikowane powyżej). Jednocześnie we wniosku nie należy zamieszczać ani nazw producenta ani modelu danego sprzętu, a jedynie rodzaj wybranej pomocy dydaktycznej
Wnioski należy składać zarówno w wersji papierowej (2 egzemplarze) jak i przesłać wersję elektroniczną (w formacie .doc) na adres dominika.kaszuba@um.krakow.pl i/lub grzegorz.gularek@um.krakow.pl
Do wniosków należy dołączyć oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązkami szkoły, wymienionymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dn. 19 lipca 2017. r.
Dokumenty:
Formularz wniosku dyrektora szkoły
Oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązkami wynikającymi z Rozporządzenia