Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Szkoła Podstawowa nr 26 im. Andrzeja Struga

W Szkole Podstawowej nr 26 im. Andrzeja Struga w Krakowie zorganizowano cykl zajęć bajkoterapeutycznych opartych na książce „Kwiat Paproci” Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel. Tematem przewodnim było szczęście, a celem – kształtowanie u dzieci właściwej postawy wobec tego uczucia oraz nauka, jak wspierać innych w poszukiwaniu radości.
Zajęcia odbyły się w trzech spotkaniach, każde trwało 45 minut i obejmowało różnorodne metody pracy: dyskusje, ćwiczenia kreatywne oraz integracyjne. Wykorzystano materiały takie jak fragmenty książki, papierowe kwiaty, „Skrzynkę Dobrych Słów” oraz balony symbolizujące szczęście.
Pierwsze spotkanie skupiło się na odpowiedzi na pytanie: „Co to znaczy być szczęśliwym?”. Poprzez czytanie historii Zosi, bohaterki książki, dzieci analizowały sytuacje, które przynosiły jej radość oraz te, które wywoływały smutek. Dyskusje uzupełniono ćwiczeniem „Kwiat Szczęścia”, w którym uczniowie zapisywali na płatkach rzeczy sprawiające im radość, tworząc wspólny plakat.
Drugie spotkanie poświęcono działaniom prowadzącym do szczęścia. Dzieci zastanawiały się, czy szczęście jest przypadkowe, czy można je pielęgnować. Tworzyły „Plan na szczęście”, zapisując konkretne działania, które mogłyby poprawić ich samopoczucie, np. pomoc bliskim czy spędzenie czasu z przyjaciółmi. Efekty tych działań omawiano na kolejnym spotkaniu.
Trzecie spotkanie dotyczyło wspierania innych w poszukiwaniu szczęścia. Dzieci uczyły się, że dzielenie się dobrymi uczuciami wzmacnia relacje i przynosi radość obu stronom. Ćwiczenie „Skrzynka Dobrych Słów” zachęcało do pisania miłych wiadomości dla kolegów, które później odczytywano, wywołując uśmiechy na twarzach uczniów. Spotkanie zakończyło się symbolicznym „Balonem Szczęścia” – każde dziecko zapisało na balonie myśl o tym, jak może uszczęśliwić innych, a następnie przekazało balon koleżance lub koledze.
Zajęcia okazały się niezwykle efektywne – dzieci chętnie angażowały się w ćwiczenia, dzieliły się swoimi przemyśleniami oraz uczyły się dostrzegać szczęście w codziennych, małych rzeczach. Dzięki zastosowanym metodom bajkoterapeutycznym uczniowie nie tylko lepiej zrozumieli, czym jest szczęście, ale także jak świadomie je budować i dzielić się nim z innymi.

480577097_1304697460819117_2480759473760840531_n.jpg
480597450_1447669173034141_5163126428915149184_n.jpg
480611610_1016657567150740_1184883515676762161_n.jpg
481148643_1310029400267757_8572443606710081765_n.jpg
481363533_1371722994247259_6074262329219529154_n.jpg
481496913_659080946543357_7189805481806052744_n.jpg
481695130_1765771260664354_8535924070672516249_n.jpg
480577097_1304697460819117_2480759473760840531_n.jpg
480597450_1447669173034141_5163126428915149184_n.jpg
480611610_1016657567150740_1184883515676762161_n.jpg
481148643_1310029400267757_8572443606710081765_n.jpg
481363533_1371722994247259_6074262329219529154_n.jpg
481496913_659080946543357_7189805481806052744_n.jpg
481695130_1765771260664354_8535924070672516249_n.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Paulina Kasperowska
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2025-03-05
Data aktualizacji: 2025-03-05
Powrót