Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Szkoła Podstawowa nr 134 im. Stanisława Lema - aktywność w ramach projektu

Kronika ogarniania życia w Szkole Podstawowej nr 134 w Krakowie


                                                      STYCZEŃ 2023


Uczniowie klasy 7a: Milena, Mateusz i Michał wzięli udział w warsztatach przygotowujących ich do roli koordynatorów tego projektu w szkole.


UMIEM POMÓC SOBIE I INNYM
Przedstawiciele naszego Samorządu wzięli udział w 31 Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej
Pomocy. Naszych wolontariuszy spotkać można było w okolicy Rynku i Borku Fałęckiego.

DBAM O SWOJE ZDROWIE, TAKŻE PSYCHICZNE
Trzeci poniedziałek stycznia uznawany jest za najbardziej przygnębiający dzień w roku, tak zwany Blue Monday. Aby przeciwstawić się tej opinii, ambasadorzy #OGARNIAM ŻYCIE wraz z ósmoklasistami z Samorządu uczniowskiego zorganizowali Dzień Koloru. Uczniowie przyszli do szkoły ubrani wyjątkowo barwnie i wesoło! Klasa 7 zdecydowała się na kolor pomarańczowy radosny i dobrze widoczny!

 

                                                          LUTY 2023


KULTURA, MUZYKA, TANIEC...
15 lutego odbyła się dyskoteka karnawałowa zorganizowana przez Samorząd uczniowski wraz
z koordynatorami #OGARNIAM ŻYCIE Mileną, Mateuszem i Michałem. Oprócz wybranych przez
klasy utworów muzycznych, dwa razy wybrzmiała melodia do tańca belgijskiego, który cieszy się
ogromną popularnością. Obowiązywały stroje karnawałowe, więc można było zatańczyć z
bohaterkami i bohaterami bajek i filmów. W zabawie wzięły udział Smerfetki, Harry Po􀂂er,
Wiedźminka, Czerwony Kapturek, Muszkieter i wiele innych barwnych (a niekiedy mrocznych)
postaci. Każda klasa przygotowała pyszne przekąski. Największą popularnością cieszyły się
domowe wypieki.


CENIĘ SOBIE ZNACZENIE WIĘZI PRZYJACIELSKICH
13 i 14 lutego Samorząd uczniowski zorganizował pocztę walentynkową. Każdy kto chciał, mógł
napisać kartkę do osoby, którą darzy sympatią. Liczba walentynek przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Listonosze walentynkowi z klasy 7 mieli pełne ręce roboty....

 

                                                         MARZEC 2023

 

DOCENIAMY ZNACZENIE SPORTU I REKREACJI
1 i 2 marca 2023 odbyły się w naszej szkole XI Międzyszkolne Mistrzostwa Dzielnicy X w piłce ręcznej dziewcząt i chłopców. Wśród zawodniczek i zawodników znaleźli się przedstawicie
Samorządu uczniowskiego i duża reprezentacja klasy ambasadora #OGARNIAM ŻYCIE. Cała społeczność szkolna kibicowała z wielkim zaangażowaniem.

CHCĘ WIEDZIEĆ I UFAM NAUCE
Uczniowie klasy 7 i przedstawiciele Samorządu wraz z nauczycielami przygotowali dzień otwarty dla przyszłych uczniów. 8 marca od godziny 17.00 zapraszali młodsze koleżanki i kolegów do przedmiotowych krain. Przyszli uczniowie mieli okazję skorzystać z mikroskopu, teleskopu oraz
obserwować działanie różnych praw fizyki. Przygotowanie atrakcji wymagało wielkiego zaangażowania naszych uczniów.

DBAM O BALANS MIĘDZY ON A OFF
W marcu w naszej szkole zorganizowaliśmy konkurs profilaktyczny – „Żyję zdrowo, nałogom
mówię NIE”.
Celem konkursu było: podniesienie świadomości dzieci i młodzieży dotyczącej zagrożeń, jakie
niosą ze sobą wszelkie uzależnienia i zachowania ryzykowne, zwrócenie uwagi na zachowania
alternatywne wobec używek, promocja zdrowego stylu życia, trzeźwości i abstynencji przez
upowszechnianie wzorów i postaw prozdrowotnych, rozwijanie i pobudzanie wyobraźni
plastycznej, filmowej oraz kreatywności twórczej dzieci i młodzieży.
Na konkurs napłynęło wiele ciekawych, pomysłowych i twórczych materiałów w postaci filmów
i prac plastycznych.

PRAKTYKUJĘ TOLERANCJĘ I SZACUNEK DO CZŁOWIEKA
21 marca był w naszej szkole dniem solidarności z osobami z zespołem Downa, Symbolem były
kolorowe skarpetki. W pierwszy dzień wiosny cieszyliśmy się jej nadejściem, ale także
rozmawialiśmy na lekcjach o różnorodności i indywidualności.
Tego dnia wzięliśmy też udział w Dniu Kapelusza. Było kolorowo i wesoło. Najwspanialsze
kapelusze to były te, które uczniowie wykonali samodzielnie.

MAM PASJE I ZAINTERESOWANIA
Klasa 7a bardzo aktywnie wzięła udział w Dniu Tolkiena, który odbył się 24 marca, wszystkie
fantastyczne stwory były mile widziane w progach naszej szkoły. Co ich do nas sprowadziło?
Najpierw test wiedzy o „Hobbicie” autorstwa J.R.R. Tolkiena, z którym w pocie czoła zmagały się
klasy 7 i 8. Następnie jeden ze szkolnych korytarzy zamienił się w wybieg, na którym odbył się
pokaz mody ze Śródziemia. Uczniowie klas 4-7 przebrali się za postaci z dzieł Tolkiena, mogliśmy
zatem podziwiać elfy, smoki, czarodziei czy… hobbita jadącego na koniu. Hobbitem jadącym na
koniu była Milena, nasza koordynatorka projektu #OGARNIAM ŻYCIE.


20 kwietnia 2023 roku odbyło się w naszej szkole kolejne Spotkanie z Mistrzem Sportu: zdobywcą K2 i Broad Peak, Radosławem Woźniakiem. Dowiedzieliśmy się nie tylko, jak to jest zdobyć ośmiotysięcznik, ale i co można jeść podczas wysokogórskich wypraw, a nawet jak korzysta się wtedy z toalety. Nasz gość zaprezentował swój namiot oraz sprzęt, który towarzyszy mu na lodowcach. I, jak się okazało, dobrze, że miał przy sobie kask, bo zasypaliśmy go... gradem pytań.


Spotkanie wpisało się znakomicie w realizowany przez nas miejski projekt edukacyjny #OGARNIAM ŻYCIE, BO, które to hasło dokończyliśmy dziś "Warto być na szczycie". Radosław Woźniak otrzymał w prezencie nasz identyfikator oraz książkę Stanisława Lema z dedykacją. Wyraziliśmy nadzieję, że identyfikator będzie towarzyszył himalaiście w zdobyciu kolejnego ośmiotysięcznika. Ciekawe, który to będzie?


21 kwietnia - Dzień Kreatywności i Innowacji, Dzień Ziemi


W piątek 21 kwietnia 2023 klasa 7a w ramach projektu #OGARNIAMŻYCIE zorganizowała dla uczniów klas 4-6 Dzień Kreatywności i Innowacji połączony z Dniem Ziemi. Wzięło w nim udział 145 uczestników, którzy zostali podzieleni na 3 grupy wiekowe. Uczennice i uczniowie zostali zaproszeni do sali gimnastycznej, gdzie siódmoklasiści przygotowali dla nich osiem konkurencji z różnych dziedzin. Uczniowie wykonywali różnorodne zadania sprawnościowe oraz wymagające wiedzy i doświadczenia.
Zadania sprawnościowe polegały na wykonaniu prostych ćwiczeń gimnastycznych, biegu, przeskoków, slalomu, trafieniu piłką do bramki lub kosza. Nie zabrakło również aktywnej rozrywki. Grupa siódmoklasistek przygotowała stanowisko z muzyką, do której należało zatańczyć, zaśpiewać lub zaprezentować umiejętność kręcenia hula-hop.
Wiedzą można było się wykazać na stanowisku poświęconemu cyberprzemocy, gdzie uczniowie układali hasła związane z uzależnieniem od mediów społecznościowych i gier, netykietą, hejtem, niebezpieczeństwami w sieci.


Popularnością cieszyło się stanowisko, na którym sprawdzana była umiejętność udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Uczniowie przygotowali 3 podkategorie – pozycja bezpieczna (wykonywana na koleżance lub koledze), reanimacja (wykonywana na manekinie) oraz znajomość zawartości apteczki i wykonywanie opatrunków.
Na stanowisku geograficznym uczestnicy losowali zadania za pomocą rzutu kostką piankową. Pytania były dość trudne, ale większość sobie z nimi doskonale poradziła.
O Dniu Ziemi przypominało stanowisko recyklingu. Uczestnicy otrzymywali zestaw różnorodnych śmieci i jak najszybciej mieli dopasować je do odpowiednich koszy na odpady.
Duże kolejki tworzyły się do stanowiska szachowego, gdzie mistrzowie tej gry z klasy 7a rozgrywali mini partie z młodszymi koleżankami i kolegami, wyjaśniając zasady gry.
Największą trudność sprawiło dzieciom zadanie rozpoznawania smaków. Nie każdy potrafił odróżnić smak ogórka od papryki albo cytryny od ananasa. Tym bardziej, że prowadzące siódmoklasistki w pewnym momencie zaczęły łączyć owoce z warzywami i odgadnięcie, co się właśnie gryzie, nie było łatwe.
Za każde prawidłowo wykonane zadanie uczestnicy otrzymywali pieczątki, które na karcie odpowiedzi układały się z wyraz OGARNIAM. Po wykonaniu wszystkich zadań uczniowie wrzucili karty do urny, a koordynatorzy projektu: Milena, Mateusz i Michał wylosowali po jednym szczęśliwcu z każdej grupy wiekowej. Nagrodami były bardzo atrakcyjne gry planszowe. Zwycięzcy obiecali, że te gry nie będą służyły tylko im, ale wezmą je na zieloną szkołę lub przyniosą do szkoły.
Imprezie #OGARNIAM ŻYCIE w naszej szkole towarzyszyła atmosfera radości i zaciekawienia. Rywalizacja nie zdominowała tego dnia. Uczniowie wspierali się i pomagali swoim kolegom i koleżankom wykonać zadania i zebrać wszystkie pieczątki na kartę zaliczeń.
Klasa 7a świetnie wywiązała się z powierzonego zadania. Z wielkim zaangażowaniem przeszła proces obejmujący „burzę mózgów”, jak mamy ogarniać to życie w naszej szkole, analizę pomysłów, wyłonienie najlepszych propozycji, przygotowanie potrzebnych do zadań materiałów i wreszcie samo przeprowadzenie konkursów. Wszyscy prowadzący wyróżniali się również strojem, byli ubrani na zielono i mieli znaczki #OGARNIAM ŻYCIE na koszulkach.
Jesteśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w pilotażowym projekcie #OGARNIAM ŻYCIE. Przed nami jeszcze bieg 26 maja, z czego się bardzo cieszymy!

20230116_115934.jpg
20230302_121606.jpg
20230302_125613 (2).jpg
20230308_173730.jpg
20230308_173807.jpg
20230116_115934.jpg
20230302_121606.jpg
20230302_125613 (2).jpg
20230308_173730.jpg
20230308_173807.jpg
dsc04232.jpg
dsc04242.jpg
dsc04232.jpg
dsc04242.jpg
20230421_103531.jpg
20230421_105702.jpg
20230421_110338.jpg
20230421_112505.jpg
20230421_112818.jpg
20230421_103531.jpg
20230421_105702.jpg
20230421_110338.jpg
20230421_112505.jpg
20230421_112818.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Paulina Kasperowska
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2023-04-03
Data aktualizacji: 2023-05-23
Powrót