Zespół Szkół Mechanicznych nr 3
Pierwszym etapem było pytanie osób z naszej szkoły przeprowadzone na przerwach, która pozwoliła na zebranie opinii i określenie najpilniejszych potrzeb społeczności szkolnej. Koncepcja Działania Na podstawie wyników ankiety, zespół projektowy opracował kampanię informacyjną. Skupiliśmy się na promowaniu otwartości i gotowości do rozmowy o problemach. Uznaliśmy, że komunikacja jest kluczem do rozwiązania wielu trudności. Plan Działania Jako zespół zdecydowaliśmy by zapytać osoby z naszej szkoły by zbadać potrzeby uczniów w naszej szkole. Następnie na ich podstawie doszliśmy do wniosku, że nasi uczniowie nie korzystają z pomocy psychologicznej w naszej szkole, głównie przez to, że boją się rozmowy i konsekwencji opowiedzenia o tym co robią. Kolejną przyczyną jest brak wiedzy o tym, że istnieje w naszej szkole taka pomoc. W związku z tym chcemy stworzyć stronę internetową na której uczniowie naszej szkoły będą mogli anonimowo zadać pytania do psychologa lub do naszego zespołu i uzyskać pomoc zarówno koleżeńską jak i psychologiczną. Wyzwania Największym wyzwaniem będzie przekonanie do korzystania z oferowanej pomocy. Wiele osób obawia się stygmatyzacji związanej z poszukiwaniem wsparcia psychologicznego, niektórzy też boją się wyśmiewania przez rówieśników ze względu na to, że szukają pomocy.