Strona główna rozwiń menu

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 22

W ramach Tygodnia o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Krakowie przeprowadzono następujące działania:

 

  • We wszystkich oddziałach wychowawcy przeprowadzili godziny wychowawcze lub warsztaty poświęcone przemocy rówieśniczej i budowaniu relacji. Scenariusze zajęć i dokładny zakres tematu był dostosowany do potrzeb każdej z klas.
  • Na korytarzu szkolnym rozwieszono gazetkę i plakaty dot. przemocy rówieśniczej i reagowania na nią.
  • Wybrane klasy 7 i 8 wzięły udział w zajęciach, na których mogli przygotować plakaty dot. przemocy rówieśniczej lub napisać refleksyjny list do samego siebie.
  • Nauczyciele i uczniowie zostali zapoznani z materiałami dotyczącymi ścieżki pomocy w sytuacjach rozpoznania przemocy rówieśniczej.
  • Do Rodziców przesłano mail z materiałami psychoedukacyjnymi.
  • Wybrani nauczyciele świetlicy realizowali projekt dot. budowania relacji rówieśniczych, który będzie kontynuowany w kolejnych tygodniach lub prowadzili zajęcia dot. przemocy rówieśniczej.
  • W szkole wprowadzono inicjatywę „przyjacielskiej ławki”, czyli specjalnej ławki w korytarzu, gdzie można usiąść, gdy ktoś czuje się samotny – sygnał dla innych, by dołączyć i porozmawiać z tą osobą.
  • Po korytarzach szkoły spacerował „życzliwy patrol”, czyli grupa wolontariuszy, którzy rozdawali innym karteczki z miłymi hasłami i słowami wsparcia.
  • W szkole zawisł „łańcuch życzliwości”, który stworzyli wszyscy uczniowie szkoły. Zapisali oni na karteczkach dobre słowa z przesłaniem dla innych uczniów.

 

 

Z wyrazami szacunku

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 w Krakowie

1000004442.jpg
1000004444.jpg
1000004445.jpg
1000004446.jpg
1000004447.jpg
1000004442.jpg
1000004444.jpg
1000004445.jpg
1000004446.jpg
1000004447.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Paulina Kasperowska
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2025-10-03
Data aktualizacji: 2025-10-03
Powrót