Anna Korfel-Jasińska, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji, Sportu i Turystyki zaprasza na moduł III projektu – Każdemu według potrzeb – różne formy wsparcia nauczycieli w związku z pracą zdalną.
Poniżej przestawiamy Państwu w jaki sposób – poza sieciami wsparcia, o których była mowa w poprzednim module - można uzyskać pomoc i wsparcie oraz kilka przydatnych wskazówek.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3:
9. Porozmawiajmy - konsultacje dla nauczycieli z psychologiem - terapeutą (Maria Mostowik - wtorek, godz. 9-12)
10. Jak sobie radzić lepiej – pogadanka dla nauczycieli - dotyczy tematów radzenia sobie z emocjami, stawiania granic, rozwiązywania konfliktów, dobrego słuchania (Maria Mostowik psycholog – terapeuta, tel. 603-175-695)
11. Pokonywanie negatywnych skutków pandemii - indywidualne konsultacje dla nauczycieli w formie zdalnej po wcześniejszym ustaleniu terminu i kanału spotkania (Magdalena Story psycholog-terapeuta, adres e-mail: Magdalena.Story@poradnia3krakow.onmicrosoft.com)
12. Indywidualne konsultacje dla nauczycieli w formie zdalnej odczuwających lęk w związku z pandemią - po wcześniejszym ustaleniu terminu i kanału spotkania (Sylwia Balcerzak-Kabzińska psycholog-terapeuta, adres e-mail: Sylwia.BalcerzakKabzinska@poradnia3krakow.onmicrosoft.com)
Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej:
1. Dla tych, którzy są słabsi „w te klocki” – TIK w edukacji zdalnej.
Szkolenia dla rad pedagogicznych – tematyka zgodna z potrzebami.
Zgłoszenia: Karta zgłoszenia szkoły Dokumenty do pobrania – OWPP
2. Zaproszenie do udziału w interdyscyplinarnych projektach edukacyjnych:
a) Kocham Kraków. Podróż przez historię wehikułem czasu.
Beneficjenci: dzieci 5,6 letnie z przedszkoli oraz uczniowie klas I-III z szkół podstawowych
I edycja :czas realizacji 15 luty -15 czerwiec 2021 r.( zapisy zamknięte)
II edycja: czas realizacji 1 październik 2021 r. - 15 styczeń 2022 r. (zapisy od 20 VIII – 30 IX 2021 r.)
Formularz zgłoszenia: Dokumenty do pobrania – OWPP
Nauczyciel realizując działania projektowe zyska swobodę w doborze treści oraz będzie mógł kształcić konkretne kompetencje uczniów, niezbędne do dalszej edukacji. Nauczyciel z przedszkola będzie mógł w sposób niekonwencjonalny wdrażać założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcić kompetencje kluczowe u dzieci. Staje się twórcą swojego, własnego projektu edukacyjnego.
Co zyskuje nauczyciel:
Szczegółowy opis interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego w Schemacie projektu. Aktualności – OWPP
b) Raz na ludowo. Folklor Krakowa i okolic.
Beneficjenci: dzieci 5-6 letnie z przedszkoli oraz uczniowie klas I-III szkół podstawowych
I edycja: czas realizacji maj-lipiec 2021 r.
Formularz zgłoszenia: Dokumenty do pobrania – OWPP
Interdyscyplinarny projekt edukacyjny trwa dwa tygodnie. Za datę rozpoczęcia traktuje się datę odbycia warsztatów tematycznych w Muzeum Teatralnym Rydlówka, ul. Tetmajera 28. Po warsztatach, nauczyciele realizują wymyślone przez siebie działania projektowe prowadząc zintegrowane zajęcia rozwijające u dzieci i uczniów kompetencje kluczowe. Projekt kończy się po dwóch tygodniach, a efektem prac projektowych mają być prace plastyczne (również przestrzenne). Prace będą oceniane i nagrodzone w dwóch grupach wiekowych: Przedszkole, Szkoła.
Co zyskuje nauczyciel:
Proponowane tematy warsztatów:
Przewodnicy są otwarci na potrzeby czy sugestie ze strony nauczycieli. Każdorazowo starają się dostosowywać zajęcia do potrzeb i aktualnego nastroju grupy.
Formularz zgłoszenia i schemat projektu : Aktualności – OWPP
c) O uśmiech dziecka. Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży.
Głównym założeniem i celem programu jest wsparcie szkół w prowadzeniu systemowych i systematycznych działań na każdym z poziomów profilaktyki. Autor programu i równocześnie koordynator programu p. Stanisław Bobula wspólnie z dyrektorem i nauczycielami na podstawie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego wyłaniają zagadnienie do zmiany w obszarze profilaktyki. Współpraca trwa dwa lata.
Na poziomie profilaktyki uniwersalnej są to: dyscyplina w klasie – kierowanie klasą, motywowanie uczniów do nauki i pozytywnych zachowań, nowoczesne metody nauczania, współpraca z rodzicami, szkolenia wychowawców, praca z nastolatkiem, profilaktyka uzależnień.
Na poziomie profilaktyki wskazującej są to: FAZ – funkcjonalna analiza zachowania, praca z trudną klasą.
Grupami docelowymi objętych współpracą są:
Ponadto nauczyciele mogą pogłębiać swoje kompetencje wychowawcze poprzez udział w pracach sieci współpracy samokształcenia “Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży”.
Szczegółowe informacje : PROJEKT „O UŚMIECH DZIECKA. PROMOCJA ZDROWIA I PROFILAKTYKA ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY” – OWPP
Karta zgłoszenia szkoły: Dokumenty do pobrania – OWPP
3. Potrzebujesz porady indywidualnej? Czekamy po drugiej stronie telefonu nr ... harmonogram dyżurów:
Poniedziałek
17-19 tel. 668859952
19-21 tel. 506128765
Wtorek
19-21 tel. 517167589
Środa
17-19 tel. 503379909
19-21 tel. 667957094
Czwartek
17-19 tel. 602884636
19-21 tel. 663482367
Piątek
19-21 tel. 502842481
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 4
Czy mindfulness wpływa na mózg i poprawia zdrowie? –wykład edukacyjny - dr Paweł Holas
Niemożliwe jest łatwiejsze niż myślisz – wykład motywacyjny - Rafael Badziag
Jak odnieść sukces bez pewności siebie? –wykład motywacyjny - Magdalena Malicka
Okradzeni – rzecz o nocnych markach - wykład nt. problemów ze snem - Magdalena Komsta