Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Szkoła Podstawowa nr 156 im. ks. kard. A.S. Sapiehy - wizyta w instytucji

W dniu 12.04.2023 klasa 7c ambasador projektu #Ogarniam życie w szkole Podstawowej nr 156 w Krakowie,  wybrała się na warsztaty do Krakowskiego Centrum Edukacji Klimatycznej przy ulicy Wielopole 17a.

W Centrum czekała na nas miła niespodzianka. Przedstawiciele Wydziału Wody i Klimatu przygotowali dla uczniów bardzo ciekawe zajęcia w formie gry. Uczestnicy warsztatów mieli wziąć udział w Szczycie Klimatycznym 2050, po tym jak wskutek zmian klimatycznych Australia przestała istnieć, a jej mieszkańcy musieli emigrować w inne miejsca świata. Każdy z uczniów wcielił się
w przywódcę państwa, które wylosował i otrzymał broszurę,  gdzie była napisana krótka charakterystyka danego kraju, jego zasoby oraz potrzeby.

Po zapoznaniu się z broszurą, uczniowie wcielając się w dyplomatów,  musieli podjąć negocjacje
z przedstawicielami innych krajów,  aby przekonać ich do współpracy i pomocy w zakresie trudności, których doświadczały poszczególne państwa w związku ze zmianą klimatu. Ostateczne rozstrzygnięcia na co przeznaczyć wspólne pieniądze miały zapaść po trzech turach negocjacji i głosowań. Pierwsza tura negocjacji była bardzo burzliwa. Na początku uczniowie zebrali się w grupach z danego kontynentu., a później rozeszli się szukać sojuszników wśród innych krajów świata. Każdy próbował przekonać w różny sposób innych do swoich racji.
 Po 40 minutach negocjacji uczniowie pierwszy raz oddali swoje głosy i zasiedli ponownie do rozmowy.  Po 15  minutach nastąpiło drugie głosowanie i znów negocjacje.

W końcu nadszedł czas decyzji. W ostatecznym głosowaniu uczniowie wcielający się w przedstawicieli różnych państw wyznaczyli najważniejsze cele, które powinny być sfinansowane, aby świat poradził sobie z trudnościami związanymi ze zmianą klimatu. Oto wyniki głosowania:

sp 156 zdj

Dziękujemy Krakowskiemu Centrum Edukacji Klimatycznej za bardzo ciekawe zajęcia!

 

Po zabawie przyszedł czas na rozmowę, każdy z uczniów mógł wyrazić opinie na temat gry. Oto wybrane opinie uczniów :

„Według mnie to bardzo przyjemne przeżycie, ponieważ można było zobaczyć z jakimi problemami walczą przedstawiciele narodów.
Może to pomóc w walce ze zdrowiem psychicznym, ponieważ jest to miła odskocznia od codzienności. Można było pomyśleć nie tylko o sobie, lecz o całym świecie, który czasem ma problemy.”

„Fajna była możliwość zawierania sojuszy z innymi państwami, których liderami byli nasi koledzy.
Ta gra odzwierciedlała nasze życie. Pokazywała to, że dla własnego dobra trzeba umieć rozmawiać z innymi.”

 „Ta gra zmuszała do rozmowy z każdym, nikt nie był pomijany i nie mógł się czuć samotnie.”

„Moim zdaniem zajęcia były ciekawe i trochę pouczające a przy tym ja i moja klasa mieliśmy wiele zabawy. To ćwiczenie może poprawić psychiczne samopoczucie ucznia, jeśli w trakcie będzie miał dobre towarzystwo.”

„Zabawa ta łączy się z zdrowiem psychicznym młodzieży pod względem możliwości komunikacji z innymi, a także wybierania ciężkich decyzji nie tylko dla siebie, lecz też dla innych.”

„Uważam, że jest to świetny pomysł aby skupić uwagę młodych ludzi na problemach zarówno poszczególnych państw jak też ogółu.
Mogliśmy sami wymyślać rozwiązania na problemy państw, których byliśmy przedstawicielami.
Moim zdaniem owe zajęcia skupiały się na zdrowiu psychicznym, ponieważ musieliśmy działać razem, aby wszystkie państwa mogły żyć w dostatku.”

„To może pomóc ludziom zamkniętym w sobie nauczyć się dogadywać z innymi oraz pracować w zespole z innymi uczestnikami”

Jak widać po opiniach uczniom bardzo podobało się wyjście i pomysł na spędzenie czasu. Każdy z uczniów wyciągnął dla siebie cenne doświadczenie.  

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Paulina Kasperowska
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2023-04-25
Data aktualizacji: 2023-04-25
Powrót