Komunikaty techniczne ZSZO

          Konfiguracja         
Konfiguracja komputera do obsługi systemu ZSZO na systamach Microsoft Windows XP (zainstalowany Service Pack 3 oraz pakiet  .NET Framework 3.0 Service Pack 1)/VISTA (SP1)/7/8/8.1/10 z Internet Explorer kliknij ten link do pomocy ZSZO.

         Zdalny pulpit        
W celu przeprowadzenia konfiguracji komputera dla Państwa wygody udostępniliśmy pulpit zdalny, dzięki któremu możemy zdalnie przeprowadzić analizę problemów (tel. 12-616-51-79/12-616-51-80/12-616-51-94). Proszę kliknąć ten link aby połączyć się zdalnie.

   Obsługiwane systemy  
Informuję że System ZSZO został w całości zmigrowany na nową platformę sprzętowo-programową. Zmiana ta spowoduje większą elastyczność w systemie ZSZO, poprawę wydajności oraz bezpieczeństwa.  Dotarły do nas informację, że pojawiły się utrudnienia lub zmiany w usłudze wydruków dokumentów w ZSZO. Niestety takie zmiany musiały nastąpić z uwagi na zmianę oprogramowania serwerowego. Obecnie, aby korzystać w pełni z Systemu ZSZO, stacja końcowa musi spełniać poniżej wymienione wymagania minimalne:

-Oprogramowanie PDFCreator w wersji 1.7.3 lub nowszy.
-Oprogramowanie ThinPrint Client 11 lub 10.
-Oprogramowanie do wyświetlana i drukowania plików w formacie PDF.
-Windows XP i zainstalowany Service Pack (minimum SP3) oraz pakiet  .NET Framework 3.0 Service Pack 1 (SP1),
-Windows Vista z zainstalowanym Service Pack 1 (SP1),
-Windows 8, 8.1, 10 nie wymaga dodatkowej konfiguracji,

link do źródła w bazie wiedzy Microsoft: https://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ff519199(v=ws.10).aspx

   Drukowanie w systemie  

Zakładamy na komputerze lokalnym na dysku C katalog o nazwie ZSZO.
Instalujemy oprogramowanie ThinPrint i PDF Creator / inną drukarkę.
Drukowanie w systemie ZSZO odbywa się np: poprzez wybranie drukarki PDF Creator lub poprzez inną drukarkę.
 

Lokalny katalog ZSZO 

System ZSZO jest oprogramowaniem dostępnym przez internet, dlatego w niektórych sytuacjach istnieje potrzeba składowania plików na lokalnym komputerze w placówce. Proponowanym katalogiem do obsługi tego typu zdarzeń jest Ten komputer->C na [nazwa lokalnego komputera]->ZSZO.

          Komunikaty          

2017-07-27: Szanowni Państwo.
Data ważności certyfikatu CA UMK wygasła w dniu 26-07-2017r. Mogą wystąpić u Państwa problemy z wyświetleniem strony ZSZO. Instrukcja instalcji certyfikatu znajduje się pod adresem http://portaledukacyjny.krakow.pl/start/212064,artykul,zintegrowany_system_zarzadzania_oswiata_-_instalacja_certyfikatu_ca_umk.html lub proszę o kontakt z zespołem ZSZO w Wydziale Edukacji tel. 12-616-51-79 / 12-616-51-80 / 12-616-51-94.
2017-06-01: Szanowni Państwo.
Zmienił się certyfikat do ZSZO. Proszę o zaktualizowanie go w lokalnych systemach komputerowych lub proszę o kontakt z zespołem ZSZO w Wydziale Edukacji tel. 12-616-51-79 / 12-616-51-80 / 12-616-51-94.
2017-05-19: Szanowni Państwo.
W ZSZO został wdrożony nowy szybszy system drukowania (ThinPrint). Aby go uruchomić na swoim komputerze proszę o realizację procedury zapisanej w pliku znajdującym się pod linkiem w miejscu Forum Wiedzy ZSZO -> Tematy ogólne -> 1. Dokumentacja -> Drukowanie dokumentów w ZSZO.pdf - zaktualizowane plik
Mapowanie drukarek działające na obecnych zasadach zostanie wyłączone z dniem 05.06.2017 roku. Proszę weryfikację konfiguracji na swoim komputerze. W przypadku problemów z realizacją ww. procedury proszę o kontakt emailowy/telefoniczny: zdzislaw.wolak@um.krakow.pl / tel. 12-616-51-79 lub kontakt z pomocą ds. konfiguracji komputerów tel. 12-616-51-94 i 12-616-51-80. Zespół Administratorów Technicznych ZSZO Wydział Edukacji.
2017-03-27: Szanowni Państwo. W dniu 28.03.2017 r. od godziny 14:00 do końca dnia została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2017-03-13: w dniu 14.03.2017 (wtorek) planujemy wprowadzić zmiany w CKK na bazie testowej.
Baza testowa będzie niedostępna od godziny 12. Za utrudnienia przepraszamy.
2017-02-23: Uprzejmie informujemy, że zmieniliśmy sposób drukowania dokumentów w Systemie ZSZO. Jest on wspierany przez oprogramowanie ThinPrint. Szczegóły na stronie pomocy punkt 2.
2017-01-25: Jest problem z zalogowaniem się do Systemu. Przewidywany czas rozwiązania problemu to godzina 9.
2016-12-11: Szanowni Państwo. W dniu 12.01.2017 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-12-30: W dniu 4.01.2017 r. od godziny 18:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-12-30: W Obiegu Dokumentów we wnioskach dotyczących zakładania nowych kont i modyfikacji dotychczasowych, dołożyliśmy rolę o nazwie Elektroniczne deklaracje (z uprawnieniami do Płac daje to możliwość generowania elektronicznych PIT a z uprawnieniami Głównego Księgowego daje to możliwość generowania elektronicznych JPK). W razie pytań służymy pomocą 12-616-5194 lub 12-616-5180.
2016-12-29: W celu polepszenia komfortu pracy w Systemie ZSZO przygotowujemy dla Państwa skalowanie czcionek na serwerach. W razie problemów z wyświetlaniem lub jeżeli mają Państwo sugestie dotyczące  rozdzielczości ekranu w ZSZO to uprzejmie proszę o kontakt 12-616-5194 lub 12-616-5180.
2016-12-14: W dniu 22 grudnia 2016 r. system ZSZO będzie nieczynny od godziny 15:00 do 18:00. W tym czasie zostaną wykonane prace modernizacyjne dla infrastruktury teleinformatycznej ZSZO.Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-10-10: W godzinach porannych wystąpił problem z dostępem do strony internetowej ZSZO. Gdyby ten problem u Państwa nadal występował to uprzejmie proszę o kontakt 12-616-51-94 lub 12-616-5180.
2016-10-07: Uprzejmie informuję, że została opublikowana nowa wersja komponentu do zdalnego pulpitu (Obecna wersja to 2.0.0.4, stara wersja to 2.0.0.3.). Po zalogowaniu do ZSZO przez stronę internetową będą Państwo mieli komunikat o instalacji komponentu. W razie problemów proszę o kontakt 12-616-5194 12-616-5180.
2016-09-13: Uprzejmie proszę o sprawdzenie Właściwości drukarki w zakładce Zaawansowane czy jest ustawione: Buforuj dokumenty tak, aby program szybciej skończył drukowanie->Rozpocznij drukowanie po umieszczeniu w buforze ostatniej strony. Następnie proszę w Preferencjach drukarki zmniejszyć jakość wydruku do 300dpi lub do niższej akceptowalnej wartości.
2016-08-02: Jeżeli występują u Państwa problemy z drukowaniem w systemie ZSZO to uprzejmie proszę o przeczytanie aktualności na forum http://www.zszo.um.krakow.pl/forum/mod/forum/discuss.php?d=5124
2016-08-01: Jest problem z zalogowaniem się do Systemu. Awaria zostanie usunięta do godziny 12.

2016-07-14: W dniu 15.07 (piątek) od godziny 16:00 System ZSZO będzie nieczynny. Przerwa w pracy Systemu ZSZO potrwa do 16.07 (sobota) do godziny 20:00. W tym czasie wykonywane będą prace związane z migracją ZSZO na nową infrastrukturę sprzętowo-programową. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tych dniach.
2016-07-14: W dniu 14.07.2016 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.

2016-06-28: Jest problem z wywołaniem pulpitu zdalnego. Awaria zostanie usunięta do godziny 9.
2016-06-27: W dniu 30.06.2016 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-06-20: Problem z poprawkami do Windows 10 KB3163018 i KB3163017 został rozwiązany (http://www.zszo.um.krakow.pl/forum/mod/forum/discuss.php?d=5054)

Pokaż metkę
Osoba publikująca: WOJCIECH KALETA
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny