Komunikaty techniczne ZSZO

          Konfiguracja         
Konfiguracja komputera do obsługi systemu ZSZO na systamach Microsoft Windows XP (zainstalowany Service Pack 3 oraz pakiet  .NET Framework 3.0 Service Pack 1)/VISTA (SP1)/7/8/8.1/10 z Internet Explorer kliknij ten link do pomocy ZSZO.

         Zdalny pulpit        
W celu przeprowadzenia konfiguracji komputera dla Państwa wygody udostępniliśmy pulpit zdalny, dzięki któremu możemy zdalnie przeprowadzić analizę problemów.Proszę kliknąć ten link aby połączyć się zdalnie.

   Obsługiwane systemy  
Informuję że System ZSZO został w całości zmigrowany na nową platformę sprzętowo-programową. Zmiana ta spowoduje większą elastyczność w systemie ZSZO, poprawę wydajności oraz bezpieczeństwa.  Dotarły do nas informację, że pojawiły się utrudnienia lub zmiany w usłudze wydruków dokumentów w ZSZO. Niestety takie zmiany musiały nastąpić z uwagi na zmianę oprogramowania serwerowego. Obecnie, aby korzystać w pełni z Systemu ZSZO, stacja końcowa musi spełniać poniżej wymienione wymagania minimalne:

-Oprogramowanie PDFCreator w wersji 1.7.3 lub nowszy.
-Oprogramowanie ThinPrint Client 11 lub 10.
-Oprogramowanie do wyświetlana i drukowania plików w formacie PDF.
-Windows XP i zainstalowany Service Pack (minimum SP3) oraz pakiet  .NET Framework 3.0 Service Pack 1 (SP1),
-Windows Vista z zainstalowanym Service Pack 1 (SP1),
-Windows 8, 8.1, 10 nie wymaga dodatkowej konfiguracji,

link do źródła w bazie wiedzy Microsoft: https://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ff519199(v=ws.10).aspx

   Drukowanie w systemie  

Zakładamy na komputerze lokalnym na dysku C katalog o nazwie ZSZO.
Instalujemy oprogramowanie ThinPrint i PDF Creator / inną drukarkę.
Drukowanie w systemie ZSZO odbywa się np: poprzez wybranie drukarki PDF Creator lub poprzez inną drukarkę.
 

Lokalny katalog ZSZO 

System ZSZO jest oprogramowaniem dostępnym przez internet, dlatego w niektórych sytuacjach istnieje potrzeba składowania plików na lokalnym komputerze w placówce. Proponowanym katalogiem do obsługi tego typu zdarzeń jest Ten komputer->C na [nazwa lokalnego komputera]->ZSZO.

          Komunikaty          

2017-10-13: Szanowni Państwo. Uprzejmie informujemy, że od 19 października 2017 r nie będziemy utrzymywać oprogramowania Microsoft Office na serwerach ZSZO. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z instrukcją na stronie Portalu Edukacyjnego: 14. Eksport danych z ZSZO do excel i word. Zespół Administratorów Technicznych ZSZO.
2017-07-27: Szanowni Państwo.
Data ważności certyfikatu CA UMK wygasła w dniu 26-07-2017r. Mogą wystąpić u Państwa problemy z wyświetleniem strony ZSZO. Instrukcja instalcji certyfikatu znajduje się pod adresem http://portaledukacyjny.krakow.pl/start/212064,artykul,zintegrowany_system_zarzadzania_oswiata_-_instalacja_certyfikatu_ca_umk.html lub proszę o kontakt z zespołem ZSZO w Wydziale Edukacji tel. 12-616-51-79 / 12-616-51-80 / 12-616-51-94.
2017-06-01: Szanowni Państwo.
Zmienił się certyfikat do ZSZO. Proszę o zaktualizowanie go w lokalnych systemach komputerowych lub proszę o kontakt z zespołem ZSZO w Wydziale Edukacji tel. 12-616-51-79 / 12-616-51-80 / 12-616-51-94.
2017-05-19: Szanowni Państwo.
W ZSZO został wdrożony nowy szybszy system drukowania (ThinPrint). Aby go uruchomić na swoim komputerze proszę o realizację procedury zapisanej w pliku znajdującym się pod linkiem w miejscu Forum Wiedzy ZSZO -> Tematy ogólne -> 1. Dokumentacja -> Drukowanie dokumentów w ZSZO.pdf - zaktualizowane plik
Mapowanie drukarek działające na obecnych zasadach zostanie wyłączone z dniem 05.06.2017 roku. Proszę weryfikację konfiguracji na swoim komputerze. W przypadku problemów z realizacją ww. procedury proszę o kontakt emailowy/telefoniczny: zdzislaw.wolak@um.krakow.pl / tel. 12-616-51-79 lub kontakt z pomocą ds. konfiguracji komputerów tel. 12-616-51-94 i 12-616-51-80. Zespół Administratorów Technicznych ZSZO Wydział Edukacji.
2017-03-27: Szanowni Państwo. W dniu 28.03.2017 r. od godziny 14:00 do końca dnia została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2017-03-13: w dniu 14.03.2017 (wtorek) planujemy wprowadzić zmiany w CKK na bazie testowej.
Baza testowa będzie niedostępna od godziny 12. Za utrudnienia przepraszamy.
2017-02-23: Uprzejmie informujemy, że zmieniliśmy sposób drukowania dokumentów w Systemie ZSZO. Jest on wspierany przez oprogramowanie ThinPrint. Szczegóły na stronie pomocy punkt 2.
2017-01-25: Jest problem z zalogowaniem się do Systemu. Przewidywany czas rozwiązania problemu to godzina 9.
2016-12-11: Szanowni Państwo. W dniu 12.01.2017 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-12-30: W dniu 4.01.2017 r. od godziny 18:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-12-30: W Obiegu Dokumentów we wnioskach dotyczących zakładania nowych kont i modyfikacji dotychczasowych, dołożyliśmy rolę o nazwie Elektroniczne deklaracje (z uprawnieniami do Płac daje to możliwość generowania elektronicznych PIT a z uprawnieniami Głównego Księgowego daje to możliwość generowania elektronicznych JPK). W razie pytań służymy pomocą 12-616-5194 lub 12-616-5180.
2016-12-29: W celu polepszenia komfortu pracy w Systemie ZSZO przygotowujemy dla Państwa skalowanie czcionek na serwerach. W razie problemów z wyświetlaniem lub jeżeli mają Państwo sugestie dotyczące  rozdzielczości ekranu w ZSZO to uprzejmie proszę o kontakt 12-616-5194 lub 12-616-5180.
2016-12-14: W dniu 22 grudnia 2016 r. system ZSZO będzie nieczynny od godziny 15:00 do 18:00. W tym czasie zostaną wykonane prace modernizacyjne dla infrastruktury teleinformatycznej ZSZO.Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-10-10: W godzinach porannych wystąpił problem z dostępem do strony internetowej ZSZO. Gdyby ten problem u Państwa nadal występował to uprzejmie proszę o kontakt 12-616-51-94 lub 12-616-5180.
2016-10-07: Uprzejmie informuję, że została opublikowana nowa wersja komponentu do zdalnego pulpitu (Obecna wersja to 2.0.0.4, stara wersja to 2.0.0.3.). Po zalogowaniu do ZSZO przez stronę internetową będą Państwo mieli komunikat o instalacji komponentu. W razie problemów proszę o kontakt 12-616-5194 12-616-5180.
2016-09-13: Uprzejmie proszę o sprawdzenie Właściwości drukarki w zakładce Zaawansowane czy jest ustawione: Buforuj dokumenty tak, aby program szybciej skończył drukowanie->Rozpocznij drukowanie po umieszczeniu w buforze ostatniej strony. Następnie proszę w Preferencjach drukarki zmniejszyć jakość wydruku do 300dpi lub do niższej akceptowalnej wartości.
2016-08-02: Jeżeli występują u Państwa problemy z drukowaniem w systemie ZSZO to uprzejmie proszę o przeczytanie aktualności na forum http://www.zszo.um.krakow.pl/forum/mod/forum/discuss.php?d=5124
2016-08-01: Jest problem z zalogowaniem się do Systemu. Awaria zostanie usunięta do godziny 12.

2016-07-14: W dniu 15.07 (piątek) od godziny 16:00 System ZSZO będzie nieczynny. Przerwa w pracy Systemu ZSZO potrwa do 16.07 (sobota) do godziny 20:00. W tym czasie wykonywane będą prace związane z migracją ZSZO na nową infrastrukturę sprzętowo-programową. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tych dniach.
2016-07-14: W dniu 14.07.2016 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.

2016-06-28: Jest problem z wywołaniem pulpitu zdalnego. Awaria zostanie usunięta do godziny 9.
2016-06-27: W dniu 30.06.2016 r. od godziny 16:00 została zaplanowana przerwa serwisowa Systemu ZSZO. Prace mogą spowodować rozłączenie użytkowników z systemem lub problemy z zalogowaniem. Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pracy w tym dniu oraz wylogowanie się z systemu ZSZO w wyżej wymienionych godzinach.
2016-06-20: Problem z poprawkami do Windows 10 KB3163018 i KB3163017 został rozwiązany (http://www.zszo.um.krakow.pl/forum/mod/forum/discuss.php?d=5054)

Pokaż metkę
Osoba publikująca: WOJCIECH KALETA
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny