Udział w zajęciach jest bezpłatny.
Szanowni Państwo,
Klinika Psychiatrii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży Katedry Psychiatrii UJ CM zaprasza na dwie edycje szkolenia pt.: „Odporność szkolna” - prowadzonego przez ekspertów Cohen-Harris Resilience Center z Izraela.
Celem zajęć jest wyłonienie grupy liderów mogących zarówno aplikować program jak i szkolić kolejne zainteresowane udziałem w nim osoby. Zajęcia warsztatowe kontynuowane będą poprzez superwizję prowadzonych zajęć i nauczania programu.
Odporność szkolna to kompleksowy program psychoedukacyjny sierowany do dzieci i młodzieży, który obejmuje różnorodne techniki rozwijania i wzmacniania indywidualnej odporności psychicznej (resiliance) oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Docelową grupą stosowanych interwencji są dzieci i młodzież w różnym wieku i z różnymi indywidualnymi potrzebami. Jego celem jest dostarczenie dzieciom i młodzieży narzędzi do radzenia sobie z codziennym stresem, traumą i sytuacjami kryzysowymi. Proponowane techniki oparte są na wieloletniej praktyce, w tym doświadczeniach z obszarów działań zbrojnych oraz badaniach naukowych. Program skierowany jest do dzieci od przedszkola do liceum, a także opiekunów i rodziców niemowląt i przedszkolaków. Każda ze składowych programu dostosowana jest do etapu rozwoju dziecka. Programy są realizowane w naturalnym otoczeniu dziecka – szkołach, przedszkolach i żłobkach – przez psychologów, pedagogów szkolnych oraz kadrę pedagogiczną placówki.
Obecna edycja szkolenia przeznaczona jest dla osób pracujących z przedszkolakami i uczniami szkół podstawowych.
Przewidziane są dwie niezależne grupy szkoleniowe: jedna w dniu 04.04.2022 r., druga 05.04.2022 r. Zajęcia odbywają się w Centrum Dydaktyczno-Kongresowym UJCM przy ul. Łazarza 16, Aula B. Udział w zajęciach jest bezpłatny. Osoby, które ukończą każdy z dwóch cykli wykładowo-warsztatowych uzyskają kompetencje do prowadzenia programu i jego nauczania.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: sylwiag@cm-uj.krakow.pl
W zgłoszeniu prosimy o podanie:
- imienia i nazwiska
- adresu email
- nr telefonu
- rodzaju zaangażowania w system szkolny lub w system wspierający szkoły.
- dnia szkolenia (4 lub 5 kwietnia).
Prosimy, by do udziału zgłaszały się osoby, które na pewno wezmą udział w szkoleniu, zakładające stosowanie wyuczonych interwencji oraz przekazywanie zdobytych umiejętności innym. Liczba miejsc ograniczona.
Osoby zakwalifikowane otrzymają potwierdzenie udziału w szkoleniu.
Część wykładowa odbywa się za pośrednictwem systemu tele-audio. Część warsztatowa prowadzona jest na miejscu.
Program zajęć (taki sam zarówno 4 i 5 kwietnia): załącznik
Prowadzący:
Prof. Danny Hamiel: profesor nadzwyczajny w Ivchar School of Psychology, Richman University, Izrael. Jest dyrektorem Centrum Interwencji Pedagogicznej, Cohen Harris Resilience Center Tel-Aviv Israel; szef jednostki poznawczo-behawioralnej, Centrum Zdrowia Psychicznego Społeczności Tel-Avivu; psycholog kliniczny i medyczny, nauczyciel i superwizor terapii CBT, głównie CBT III fali i CBT o niskiej intensywności. Obecnie zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem programów resilliance w społeczności.
Mr Adir Melamed MA: dyrektor programu psychoedukacji w Cohen-Harris Resilience Center.
Z poważaniem
Dr hab. Maciej Pilecki
Kierownik Kliniki Psychiatrii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży UJ CM