Pracę nad projektem rozpoczęliśmy już w dniu, w którym dowiedzieliśmy się o jego istnieniu. Wtedy to do głowy przychodziły nam pierwsze pomysły, pierwsze zarysy naszej przyszłej, czteromiesięcznej działalności. Od tego czasu prowadziliśmy cotygodniowe spotkania, na których wymienialiśmy się spostrzeżeniami, pomysłami i uwagami dotyczącymi naszego projektu. Prowadziliśmy konsultacje z uczniami, nauczycielami oraz dyrekcją szkoły.
Zdecydowanie najważniejszym aspektem naszej pracy była rozmowa z uczniami. Przeprowadziliśmy rozbudowaną ankietę, w której pytaliśmy naszych rówieśników jakie działania w przestrzeni szkolnej uważają za potrzebne. Ankieta miała również charakter informacyjny - pytaliśmy o wszelkiej maści zachowania ryzykowne, które niestety podejmują uczniowie. Uświadomiliśmy pracowników szkoły na temat problemów i potrzeb uczniów. Jest to kluczowy aspekt w drodze ku przyszłości łączności.
W ramach naszych działań założyliśmy również profil na Instagramie, na którym będziemy zamieszczać treści dotyczące zdrowia psychicznego w ramach psychoedukacji. Braliśmy też udział we wszystkich organizowanych w ramach projektu warsztatach.