W ramach projektu Przystań na szczęście realizowanego w ramach kampanii #OGARNIAM ŻYCIE klasa 2 C ze Szkoły Podstawowej nr 95 im. Władysława Broniewskiego w Krakowie brała udział w zajęciach mających na celu wspieranie zdrowia psychicznego i fizycznego. Zajęcia były prowadzone przez wychowawczynię klasy oraz przez Panią pedagog.
Podczas pierwszego spotkania wspólnie z dziećmi rozmawialiśmy na temat szczęścia. Zastanawialiśmy się co to właściwie jest szczęście, kiedy je odczuwamy, jakie emocje nam wtedy towarzyszą, co miłego nas dziś spotkało. Następnie dzieci zostały podzielone na grupy w celu wykonania pracy plastycznej pt. ,,Słoneczka szczęścia”. W kolejnej części poznaliśmy główną bohaterkę książki Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel ,,Kwiat paproci”, Zosię. Dzieci po wysłuchaniu fragmentu książki zastanawiały się, co Zosi dawało szczęście, a co sprawiało, że główna bohaterka czuła się smutna. W trakcie rozmowy dzieci opowiadały jakie sytuacje sprawiają, że i one odczuwają smutek. Uwieńczeniem spotkania było określenie swojego samopoczucia oraz burza mózgów na temat działań, sposobów na szczęście. Wszystkie dzieci chętnie brały udział w spotkaniu i dzieliły się swoimi pomysłami.
Kolejne spotkanie rozpoczęliśmy od przypomnienia sposobów na szczęście. Następnie zestawiliśmy je ze sposobem Zosi i wspólnie zastanawialiśmy się, które z nich byłyby skuteczniejsze. Następnie odczytaliśmy kolejny fragment książki ,,Kwiat paproci”. Dzieci po wysłuchaniu chętnie wypowiadały się na temat doświadczeń Zosi z aplikacją, która miała pomóc jej odnaleźć szczęście. Kolejnym etapem było napisanie przez dzieci sposobów na poczucie się szczęśliwym. Na koniec spotkania ze wszystkich napisanych propozycji wspólnie stworzyliśmy klasowe drzewko szczęścia.
Ostatnie spotkanie rozpoczęliśmy od odczytania pomysłów z klasowego drzewka szczęścia oraz przypomnienia problemu, z którym borykała się Zosia. Odczytaliśmy ostatni fragment książki. Wspólnie zrobiliśmy burzę mózgów. Zastanawialiśmy się, czego nauczyła nas historia Zosi oraz jak możemy pomóc komuś, kto szuka swojego szczęścia. Następnie zaczęliśmy zabawę ,,Tunel dobrych życzeń”. Wszystkie dzieci z radością brały udział w grze oraz z chęcią wypowiadały się po skończonej zabawie czy miłe słowa usłyszane w grze, sprawiły, że poczuliśmy się szczęśliwsi. Kolejnym etapem było ułożenie miłych haseł , które mogłyby się znaleźć w naszej przystani na szczęście.
Na zakończenie wspólnie zatańczyliśmy taniec integracyjny ,,Happy”. Wspólnie rozmawialiśmy o tym, co zmieniło się podczas trzech spotkań w naszym podejściu do szczęścia.