Poniżej komunikat Magdaleny Węgrockiej-Szwalec, Zastępcy Dyrektora Wydziału Edukacji.
Szanowni Państwo
Dyrektorzy szkół podstawowych oraz
zespołów szkół, w których składową jest szkoła podstawowa
Zgodnie z zapisem § 7 ust. 1 uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r. w sprawie wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria przyszłości”, organ prowadzący szkołę, który otrzymał wsparcie, składa do właściwego wojewody informację o wykorzystaniu wsparcia, w zakresie:
„(…) o: 1) wykorzystaniu wsparcia w 2021 r., 2) wykorzystaniu wsparcia w 2021 r. i 2022 r. – w terminach określonych w harmonogramie podanym do publicznej wiadomości na stronie internetowej, o której mowa w § 3 ust. 2. 2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera w szczególności: 1) kwotę wykorzystanego wsparcia z wyszczególnieniem szkół, w których są realizowane inwestycyjne zadania polegające na rozwijaniu szkolnej infrastruktury; 2) zestawienie ilościowo-wartościowe dokonanych wydatków z wyszczególnieniem szkół, w których są realizowane inwestycyjne zadania polegające na rozwijaniu szkolnej infrastruktury; 3) informację o zakresie wykorzystanego wsparcia; 4) informację o ewentualnych trudnościach przy wykorzystywaniu wsparcia.”
Na stronie internetowej programu dostępny jest formularz sprawozdania dla organu prowadzącego (https://www.webankieta.pl/ankieta/815248/laboratoria-przyszlosci-informacja-o-udzielonym-wsparciu-za-2022-r.html). Formularz sprawozdania wymagać będzie od Państwa wpisania następujących danych:
Jeżeli szkoła podstawowa ma filię to sprawozdanie przygotowuje się odrębnie dla szkoły i dla filii.
Jeżeli w Zespole szkół jest więcej niż jedna szkoła podstawowa, to sprawozdanie przygotowuje dla każdej szkoły podstawowej.
W formularzu sprawozdania zawieramy informacje o łącznej ilości zakupionego wyposażenia (przykład: jeśli szkoła w 2021 r. zakupiła trzy drukarki 3D, a w 2022 r. kolejne dwie to w sprawozdaniu powinna widnieć łączna ilość pięciu drukarek).
UWAGA! Z uwagi na bardziej szczegółowe dane wymagane do sprawozdania oraz nowy formularz, sprawozdanie muszą złożyć wszystkie szkoły (również te, które wydatkowały całą kwotę w 2021 roku i składały już sprawozdanie).
Wypełniony formularz bardzo proszę przesłać w terminie do 22 grudnia 2022 roku na adres: finanse.ek@um.krakow.pl (formularz do pobrania na dole strony). W treści wiadomości proszę wpisać: „Laboratoria przyszłości – sprawozdanie z wykorzystanych środków za lata 2021-2022 r.”.
Jednocześnie przypominam, że zgodnie z zapisem § 9 ust. 2 pkt 3 Uchwały Rady Ministrów w sprawie wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria przyszłości”, Szkoły podstawowe, które otrzymały wsparcie finansowe na zakup sprzętu technicznego w ramach programu, oraz ich organy prowadzące, zobowiązują się do spełnienia wytycznych w zakresie identyfikacji wizualnej (w załączeniu wymogi identyfikacji wizualnej oraz uchwała Rady Ministrów) https://www.gov.pl/web/laboratoria/materialy-do-pobrania
Z poważaniem,
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Magdalena Węgrocka-Szwalec
Załącznik:
- formularz sprawozdania z wykorzystanych środków za lata 2021-2022 r.