Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025
Poniżej komunikat Dariusza Domajewskiego, Zastępcy Dyrektora Wydziału Edukacji skierowany do dyrektorów szkół i placówek.
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
Na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki pojawił się komunikat, iż 10 września 2021 r. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”.
Na stronie MEiN są do pobrania wnioski dla dyrektorów placówek wychowania przedszkolnego oraz dla dyrektorów szkół:
Rozpoczyna się realizacja Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025" - Ministerstwo Edukacji i Nauki - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Z Programu w 2021 roku mogą skorzystać:
- publiczne i niepubliczne przedszkola oraz oddziały przedszkolne w publicznych
i niepublicznych szkołach podstawowych,
- publiczne i niepubliczne:
a) szkoły podstawowe,
b) szkoły ponadpodstawowe, z wyłączeniem branżowych szkół II stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych prowadzących kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej,
c) szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego,
- szkoły polskie oraz szkoły i zespoły szkół w Polsce oraz przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej działające w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą
- publiczne i niepubliczne biblioteki pedagogiczne.
Wsparcie finansowe może być udzielone:
- w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego na:
a) zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3‑6 lat, ,
b) realizację działań promujących czytelnictwo:
- w odniesieniu do szkół na:
a) zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami,
b) zakup nowych elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych:
- zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza,
- zakup oprogramowania dla bibliotek,
- zakup czytników e‑booków,
- zakup elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów, półek, biurek, szaf, foteli i elementów oświetlenia,
c) realizację działań promujących czytelnictwo.
Wysokość wsparcia finansowego wynosi:
- dla placówek wychowania przedszkolnego, do których uczęszcza:
a) nie więcej niż 25 dzieci – 1 500 zł,
b) od 26 do 75 dzieci – 2 500 zł,
c) więcej niż 75 dzieci – 3 000 zł,
- dla szkół i szkół w ORPEG, w których liczba uczniów wynosi nie więcej niż 70, z wyjątkiem szkół polskich – 3 000 zł;
- dla szkół i szkół w ORPEG, w których liczba uczniów wynosi od 71 do 170, z wyjątkiem szkół polskich – 4 000 zł;
- dla szkół i szkół w ORPEG, w których liczba uczniów wynosi więcej niż 170, z wyjątkiem szkół polskich – 12 000 zł;
- dla bibliotek pedagogicznych – 3 000 zł;
- dla szkół polskich, w których liczba uczniów wynosi:
a) nie więcej niż 70 – 2 500 zł,
b) od 71 do 170 – 3 000 zł,
c) więcej niż 170 – 4 500 zł.
WYTYCZNE ORGANU PROWADZĄCEGO:
- Dyrektorzy ww. typów placówek, którzy chcą otrzymać wsparcie finansowe przesyłają w terminie do 15 września br., do godziny 15:30 poprawnie wypełniony wniosek.
- Wniosek należy przesłać na adres: finanse.ek@um.krakow.pl w wersji edytowalnej (Word),
- Uzupełniony wniosek należy podpisać, a następnie zrobić skan podpisanego wniosku,
- Skan podpisanego wniosku należy zapisać w formacie „PDF” w jednym pliku (nie zapisujemy każdej strony wniosku jako oddzielnego pliku) i przesłać w terminie jw. na ww. adres mailowy,
- Wniosek złożony po terminie, wypełniony niepoprawnie lub niepełny, przesłany w innym formacie niż „pdf” jak również przesłany w kilku plikach, nie będzie uwzględniony w zbiorczym wniosku organu prowadzącego.
- Oryginał wniosku proszę złożyć do Wydziału Edukacji ul. Stachowicza 18 w Krakowie, terminie do 15 września br.
Z poważaniem,
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Dariusz Domajewski