górne tło

WENA – nowy program miejskiej poradni dla uczniów klas piątych

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3 w Krakowie realizuje program „Wzmacnianie współpracy podmiotów edukacji szkolnej Poradnia – Szkoła – Rodzic – Uczeń”. Działanie jest organizowane w ramach zadania „Wspomaganie rozwoju szkół” we współpracy z pracownikami Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Celem programu jest wzmocnienie współpracy podmiotów przez wyposażenie zespołu nauczycieli poszczególnych szkół w narzędzia pozwalające na realizację ważnej tematyki, w dowolnym czasie na terenie szkoły, bez udziału osób z zewnątrz, np. z poradni. Wydaje się to dość istotne w niepewnej sytuacji pandemicznej, w której, np. zaplanowane warsztaty przez pracowników poradni w szkołach nie mogłyby być realizowane. Program skierowany jest do uczniów klas V.

WENA – PROGRAM PROFILAKTYKI I PROMOCJI ZDROWIA WŚRÓD UCZNIÓW KLAS V SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Autorki programu: Nastazjak A., Piasecka M., Sowa–Behtane E., Kusztal J., Dudzik U.

CEL GŁÓWNY PROGRAMU: wzmocnienie motywacji do samorozwoju wśród uczniów V klas szkół podstawowych

GRUPA DOCELOWA: uczniowie V klasy szkoły podstawowej oraz ich rodzice

 

PROGRAM SKŁADA SIĘ Z 2 RODZAJÓW DZIAŁAŃ:

  1. MODUŁ SKIEROWANY DO UCZNIÓW

W – Wartości

E – Empatia i Emocje

N – Nawyki

A – Autorefleksja i Autokreacja

2. MODUŁ SKIEROWANY DO RODZICÓW

Przeszkoleni nauczyciele

Działania realizowane w trakcie spotkań z rodzicami dotyczą wprowadzenia rodziców w program (przed rozpoczęciem zajęć z uczniami) oraz podsumowanie pracy z dziećmi.

Program przewiduje 2 spotkania po 90 minut każde z rodzicami uczniów biorących udział w programie profilaktycznym, prowadzone przez wcześniej przygotowanego nauczyciela realizatora programu profilaktycznego.

SYSTEM SZKOLENIA REALIZATORÓW PROGRAMU:

Uczestnicy szkoleń – nauczyciele realizujący program wśród uczniów klas V szkół podstawowych oraz ich rodziców.

W szkoleniach biorą udział, po wcześniejszym zgłoszeniu, zespoły składające się z:

Długość i intensywność szkolenia

Czas trwania szkolenia to 2 dni, w trakcie których uczestnicy wezmą udział w łącznie 6 godzinach szkolenia. Dodatkowo na koniec realizacji programu odbędzie się spotkanie
(2-godzinne) podsumowujące realizację programu.

Zakładany termin realizacji szkolenia to ostatni tydzień sierpnia 2021 r. i pierwszy tydzień września 2021 r. Spotkanie podsumowujące wdrożenie programu odbędzie się w ostatnim tygodniu października 2021 r.

Szkolenie może być realizowane w trybie zdalnym lub stacjonarnym.

Przekazywane treści

Uczestnikom szkoleń zostaną przekazane treści związane z realizacją programu wśród uczniów i rodziców. W efekcie udziału w szkoleniach ich uczestnicy nabędą kompetencje przeprowadzenia programu wśród adresatów bezpośrednich.

W trakcie szkolenia nauczyciele dostaną scenariusze zajęć.

 

źródło:

Katarzyna Migdał – p.o. dyrektora PPP nr 3 w Krakowie

Urszula Dudzik – pedagog osoba odpowiedzialna za realizację programu z ramienia PPP nr 3 w Krakowie