Poniżej komunikat Magdaleny Węgrockiej-Szwalec, Zastępcy Dyrektora Wydziału Edukacji skierowany do dyrektorów samorządowych szkół i placówek.
EK-06.3021.46.2021.MS
Szanowni Państwo
Dyrektorzy
Samorządowych szkół i placówek
Przypominam Państwu, że zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398 z późn. zm.), obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego podlegają uczniowie w rozumieniu przepisów o systemie oświaty niepodlegający obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu. Natomiast zgodnie z art. 75 ust. 4 ww. ustawy dyrektor szkoły jest zobowiązany do zgłoszenia ucznia do ubezpieczenia zdrowotnego.
W związku z powyższym jeżeli w Państwa szkole/placówce wystąpi taki przypadek proszę złożyć do Wydziału Edukacji stosowny wniosek zwiększający plan finansowy (dział 851, rozdział 85156, § 4130, wysokość składki 55,80 zł/ucznia). Po otrzymaniu zwiększenia planu finansowego szkoły/placówki należy zgłosić danego ucznia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Magdalena Węgrocka-Szwalec