Szanowni Państwo
Dyrektorzy
Samorządowych Szkół Podstawowych
W roku szkolnym 2018/2019 ferie letnie rozpoczynają się 22 czerwca 2019 roku i trwają do 31 sierpnia 2019 roku. W tym okresie proponuję by Państwa szkoły przystąpiły do akcji „Lato w szkole”.
Oferta jest skierowana do uczniów samorządowych szkół podstawowych.
Ilekroć jest mowa o rozporządzeniu – należy rozumieć Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452).
Organizatorem wypoczynku jest dyrektor szkoły.
Organizator wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej jest zobowiązany m.in. do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku oraz zatrudnienia wykwalifikowanej kadry sprawującej właściwą opiekę wychowawczą.
Ponadto na organizatorze (dyrektorze szkoły) spoczywa obowiązek:
Formularz zgłoszenia wypoczynku w wersji elektronicznej i papierowej należy przedstawić Kuratorowi Oświaty nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
Przypominam o przestrzeganiu zapisów zawartych w ustawie z dnia 13 maja 2016 r.
o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 405).
Wynagrodzenie dla kierownika wypoczynku wyniesie 14,70 zł brutto za godzinę, natomiast dla wychowawców 28,00 zł brutto za godzinę.
W przypadku, gdy faktyczna liczba dzieci biorących udział w akcji okaże się mniejsza niż zgłoszona do Wydziału Edukacji należy rozważyć możliwość połączenia grup.
Proponowany czas wypoczynku dzieci młodszych do 8 godz. dziennie, natomiast starszych do 6 godz. od poniedziałku do piątku w wybranym tygodniu ferii letnich.
Uczestnictwo w programie „Lato w szkole” należy zgłosić do Wydziału Edukacji ul. Stachowicza 18 do 24 maja 2019 r.:
UWAGA !!!
W związku z powyższym kierownik wypoczynku powinien być obecny na terenie placówki w czasie organizowanego wypoczynku.
Z-ca DYREKTORA WYDZIAŁU
Magdalena Węgrocka-Szwalec