górne tło

minireportaż Szkoły Podstawowej nr 134 im. Stanisława Lema w Krakowie i Szkoły Podstawowej nr. 97 w Krakowie im. Joachima Lelewela

 

24 lutego 2024 r. uczniowie koordynatorzy projektu #Ogarniam życie cyfrowo ze szkoły Podstawowej nr 97 oraz Szkoły Podstawowej nr 134 spotkali się, aby wspólnie zgromadzić materiał niezbędny do opracowania działania profilaktycznego.
Wspólne spotkanie zespołów koordynacyjnych było okazją do wymiany poglądów, pomysłów i doświadczeń. Dało nam możliwość bliższego poznania się, a także zaplanowania dalszych działań. Dokonaliśmy analizy obszaru problemowego i określiliśmy kamienie milowe naszego projektu. Spotkanie miało na celu wypracowanie konkretnych rozwiązań oraz działań, które mogą przyczynić się do poprawy sytuacji w szkole w kontekście korzystania z technologii cyfrowych. Podczas spotkania uczniowie dzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi najczęściej występujących problemów związanych z korzystaniem z urządzeń cyfrowych. Do głównych zagadnień, które poruszono, należały: uzależnienie od internetu, cyberprzemoc, brak umiejętności zarządzania czasem spędzanym online oraz niewłaściwe wykorzystanie mediów społecznościowych. Uczniowie zwrócili uwagę na potrzeby edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz zdrowego korzystania z technologii. W ramach diagnozy problemów omówiono również obecny stan świadomości uczniów na temat zagrożeń związanych z cyberprzestrzenią oraz poziom znajomości narzędzi i technik umożliwiających zachowanie bezpieczeństwa w internecie.
Pełni energii i z głową pełną pomysłów przedstawiciele klas powrócili do swoich zespołów klasowych, aby kontynuować i rozwijać podjętą inicjatywę.
Projekt #ogarniam życie cyfrowo cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, którzy chętnie angażują się w dyskusje na temat cyfrowych wyzwań i współpracują nad znalezieniem rozwiązań, które przyczynią się do poprawy jakości życia w szkole.


 

24 marca 2025 r. odbyło się spotkanie organizacyjne projektu #Ogarniam życie cyfrowo, w którym uczestniczyło po trzech przedstawicieli klas oraz szkolni koordynatorzy projektu. Wcześniej każdy z zespołów przeprowadził w swojej szkole ankietę, której celem było zdiagnozowanie problemów związanych z nadmiernym korzystaniem ze sprzętów elektronicznych przez młodzież. W ramach współpracy z placówką partnerską, uczniowie zadecydowali o stworzeniu mini ebooka oraz nagrań, które poruszą te kwestie. Na podstawie ankiet została stworzona baza tematów. W trakcie spotkania zostało ustalone, że każda ze szkół opracuje trzy tematy. Sposób przydzielenia tematów wyglądał następująco: jedno hasło uczniowie wybrali samodzielnie, drugie zostało wylosowane, a ostatnie zostało wybrane przez drugą grupę. Ebook ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń związanych z uzależnieniem od technologii.