Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Krakowski Ośrodek Terapii” zaprasza nauczycieli, wychowawców oraz specjalistów zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków do udziału w bezpłatnych Sieciach Współpracy i Samokształcenia.
W 2025 r. planowane jest uruchomienie pięciu Sieci Współpracy i Samokształcenia:
Nazwa sieci |
Grupa docelowa |
Cel działania |
,,Partnerstwo Edukacyjne Nauczycieli Wczesnoszkolnych” |
Nauczyciele, wychowawcy klas I–III, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele wychowawcy w świetlicach szkolnych i specjaliści wspierający edukację wczesnoszkolną. |
Celem działania sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jest doskonalenie kompetencji wychowawczych i dydaktycznych uczestników poprzez wymianę doświadczeń, dzielenie się dobrymi praktykami, wspólne poszukiwanie rozwiązań problemów edukacyjnych oraz podejmowanie działań na rzecz podnoszenia jakości pracy w edukacji wczesnoszkolnej. |
,,Nauczycielko, Nauczycielu – zadbaj o swoją higienę psychiczną” |
Nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, branżowych, Burs, Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapeutycznych, Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych itp.). |
Celem działania sieci będzie wskazywanie praktycznych narzędzi i interwencji, wspierających pracę nauczycielek i nauczycieli w obszarze zdrowia psychicznego, poprzez przekazywanie praktycznych narzędzi i technik samobadania i samoregulacji, stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia, a także promowanie zdrowego stylu życia, podejmowania aktywności, które sprzyjającej odnowie i regeneracji. |
,,Narzędziownik Wychowawcy, czyli wsparcie nauczyciela w pracy wychowawczej” |
Nauczyciele pełniący funkcję wychowawców klas w szkołach podstawowych w klasach IV-VIII oraz w szkołach ponadpodstawowych. Sieć jest skierowana do osób, które chcą poszerzać swoją wiedzę, doskonalić praktykę i działać w duchu współpracy z innymi nauczycielami. |
Celem działania sieci współpracy i samokształcenia „Narzędziownik Wychowawcy, czyli wsparcie nauczyciela w pracy wychowawczej” jest stworzenie przestrzeni, w której nauczyciele mogą wspólnie rozwijać swoje kompetencje wychowawcze, dzielić się doświadczeniami oraz korzystać ze sprawdzonych narzędzi pomocnych w codziennej pracy z uczniami. Taka sieć ma za zadanie doskonalić umiejętności nauczycieli w budowaniu skutecznych relacji z uczniami, reagowaniu na trudne sytuacje wychowawcze oraz w tworzeniu atmosfery sprzyjającej rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu dzieci i młodzieży. |
,,Sieć dla psychologów szkolnych początkujących, których staż pracy nie przekracza 3 lat” |
Psychologowie szkolni rozpoczynający pracę (do 3 lat stażu) w placówkach oświatowych |
Celem działania sieci współpracy i samokształcenia dla psychologów szkolnych rozpoczynających pracę zawodową (staż pracy do 3 lat) jest wspieranie procesu adaptacji zawodowej poprzez umożliwienie wymiany doświadczeń, rozwijanie kompetencji diagnostycznych, terapeutycznych i komunikacyjnych, konsultowanie wyzwań zawodowych oraz budowanie poczucia profesjonalnej tożsamości i przynależności do środowiska psychologów szkolnych. |
,,Sieć dla psychologów szkolnych, których staż pracy jest większy niż 3 lata” |
Psychologowie szkolni z min. 3-letnim stażem pracy w placówkach oświatowych |
Celem działania sieci współpracy i samokształcenia dla psychologów szkolnych z doświadczeniem zawodowym powyżej 3 lat jest pogłębianie kompetencji zawodowych w zakresie diagnozy, interwencji, profilaktyki i wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, a także wymiana doświadczeń, upowszechnianie dobrych praktyk oraz rozwijanie roli psychologa szkolnego jako eksperta, doradcy i lidera działań wspierających społeczność szkolną. |
Spotkania Sieci będą odbywać się raz w miesiącu od czerwca do grudnia 2025r. z wyłączeniem lipca i sierpnia. Każde z nich potrwa 4 godz. dydaktyczne (4x45min). Odbywać się będą online lub stacjonarnie w terminach uzgodnionych przez koordynatora sieci i uczestników.
Zapisz się i stwórz razem przestrzeń współpracy, rozwoju i wsparcia.
Agnieszka Balicka
Dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
„Krakowski Ośrodek Terapii”