Witamy! Jesteśmy piątką uczniów z klasy 2R z Zespołu Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie, którzy zgłosili się do udziału w konkursie #Ogarniam Życie z liderem. Chcielibyśmy przedstawić Wam jak powstawał projekt, który wymyśliliśmy.
Na początku przeprowadziliśmy diagnozę potrzeb, w której zapytaliśmy uczniów naszej szkoły jaki jest, według nich, największy problem z jakim się zmagają w szkole. Przeanalizowaliśmy odpowiedzi i przeważająca ilość uczniów wskazywała dwie z nich: stres oraz brak integracji pomiędzy uczniami.
Po wielu godzinach namysłu oraz naradach z naszą panią psycholog oraz dyrekcją szkoły stwierdziliśmy, że postanowimy zaradzić obu problemom jednocześnie, tworząc uczniom miejsce, w którym będą mogli zrelaksować się i zintegrować z innymi uczniami- Kącik Integracyjno- Odstresowujący.
Następnie zamówiliśmy wszystkie materiały potrzebne nam do realizacji Kącika. Gdy zostały dostarczone, przygotowaliśmy Kącik do oddania uczniom oraz nakręciliśmy zachęcającą reklamę.
Uczniowie po zakończonych warsztatach w siedzibie MCPU spotkali się w szkole żeby podsumować to, co już wiedzą na temat profilaktyki oraz stworzyć listę pomysłów, które pojawiły się w ramach projektu. Pomysłów było bardzo dużo, dotyczyły zarówno formy działania jak i tematyki. Aby zdefiniować problem, który najczęściej pojawia się w naszej szkole, uczniowie przeprowadzili badania, które opierały się na rozmowach z nauczycielami oraz reprezentantami różnych klas. W wyniku badań, uczniowie doszli do wniosku, że dużym problemem w naszej szkole jest brak empatii i zrozumienia sytuacji drugiej osoby, hejt, a także ucieczka w nałogi. W związku z tym, uczniowie podjęli decyzję, że stworzą komiks, w którym przedstawią losy trzech bohaterów - uczniów szkoły średniej borykających się z różnymi problemami. Uczniowie omówili wstępną koncepcję i podzielili się pracą. Największym wyzwaniem na tym etapie była systematyczność w pracy nad scenariuszem komiksu oraz stworzenie realistycznych postaci, tak aby były to osoby, które możemy znaleźć w typowej, szkolnej rzeczywistości.