Strona główna rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nauka czytania – darmowe warsztaty dla uczniów szkół podstawowych - nabór zakończony!

Zachęcamy nauczycieli do zgłaszania uczniów do udziału w bezpłatnych zajęciach organizowanych przez Copernicus Festival!

Czy da się rozmawiać ze zwierzętami? Jak radzić sobie z innością? Czy też czym jest empatia i dlaczego warto okazywać ją innym na co dzień? To tylko niektóre pytania, na jakie znajdą odpowiedzi uczestnicy projektu Nauka czytania. Udział w nim to też możliwość przekonania się, że czytanie nie tylko niesie odpowiedzi na wiele ciekawych pytań, ale też po prostu – może być przyjemne. Dlatego zachęcamy nauczycieli do zgłaszania uczniów do udziału w bezpłatnych zajęciach organizowanych przez Copernicus Festival!

W tym roku po raz kolejny uczniowie z krakowskich szkół podstawowych mogą wziąć udział w ciekawych warsztatach, które odbywają się przez cały semestr, w tym zwłaszcza podczas Copernicus Festival – międzynarodowego festiwalu popularyzującego naukę i przybliżającego zagadnienia związane z kosmologią, fizyką, matematyką czy filozofią. W tym roku to wyjątkowe wydarzenie, pokazujące że nauka nie musi być aż tak skomplikowana jak nam się wydaje, będzie odbywało się w Krakowie od 22 do 27 maja.

To właśnie w jego ramach po raz kolejny odbędzie się projekt Nauka czytania, który nie tylko promuje czytelnictwo i naukę wśród uczniów szkół podstawowych, ale daje im też możliwość poznawania świata oczami naukowca oraz głębszej interpretacji znanych dzieł literackich. Zajęcia pobudzają też do kreatywnego działania, zachęcają dzieci do samodzielnego myślenia, stawiania nieoczywistych pytań i szukania na nie odpowiedzi.

Co zrobić, aby zapisać swoich uczniów na zajęcia? Wystarczy wybrać tematy lekcji z poniższej listy (maksymalnie trzy) oraz podać proponowane terminy zajęć, pisząc na adres mailowy organizatora – Copernicus Festival: naukaczytania@copernicusfestival.com. Później należy czekać na odpowiedź i wizytę festiwalowego edukatora w szkole!

Tematy zajęć:

  1. Hugh Lofting „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” – Czy da się rozmawiać ze zwierzętami? (etologia)
  2. Kornel Makuszyński „Szatan z siódmej klasy” - Czy możemy się nauczyć kodować? (programowanie, filozofia)
  3. Hans Christian Andersen „Nowe szaty króla” – Jak tworzymy przekonania? (psychologia)
  4. Daniel Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe” - Jak powstaje język? (językoznawstwo, psychologia, antropologia)
  5. Grzegorz Kasdepke „Detektyw Pozytywka” – Jak codzienna fizyka kształtuje świat? (fizyka, logika)
  6. Stanisław Lem „Bajki robotów” – Co potrafią roboty? (robotyka, informatyka)
  7. Jan Brzechwa „Akademia pana Kleksa” – Jak działa wyobraźnia? (kognitywistyka, neurobiologia)
  8. Danuta Parlak „Kapelusz Pani Wrony” - Dlaczego się boimy i jak działa strach? (kognitywistyka, psychologia)
  9. Frances Hodgson Burnett – „Tajemniczy ogród” - Jak radzić sobie z innością? (psychologia)
  10. Julian Tuwim „Lokomotywa” - Między onomatopeją a podmiotem lirycznym. O częściach składowych wiersza (literaturoznawstwo)
  11. Juliusz Verne „W osiemdziesiąt dni dookoła świata” – Która godzina jest w Chicago, gdy w Krakowie jest północ? (geografia, astronomia)
  12. Sławomir Mrożek „Artysta” – Jak działa metafora? (językoznawstwo)
  13. Lewis Carroll „Alicja w Krainie Czarów” – Czym zajmuje się logika? (matematyka, filozofia)
  14. Charles Dickens "Opowieść wigilijna" - czym jest empatia? (kognitywistyka, psychologia)
  15. Joseph Rudyard Kipling "Księga dżungli" - jak myślą się zwierzęta? (prymatologia, psychologia)

 

Zachęcamy do udziału w projekcie!

pokaż metkę
Osoba publikująca: Beata Batko
Podmiot publikujący: Portal Edukacyjny
Data publikacji: 2019-03-22
Data aktualizacji: 2019-03-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź