Akcja "Lato w szkole 2017"
Szanowni Państwo Dyrektorzy Samorządowych Szkół Podstawowych, W roku szkolnym 2016/2017 ferie letnie rozpoczynają się 24 czerwca i kończą się z dniem 31 sierpnia 2017 roku. Proszę, aby w tym okresie Państwo zorganizowali, na terenie kierowanych przez siebie szkół, akcji pn. „Lato w szkole”.
W roku szkolnym 2016/2017 ferie letnie rozpoczynają się 24 czerwca i kończą się z dniem 31 sierpnia 2017 roku. Proszę, aby w tym okresie Państwo zorganizowali, na terenie kierowanych przez siebie szkół, akcji pn. „Lato w szkole”.
Poniżej przypominam najważniejsze kwestie dotyczące spraw organizacyjnych.
Oferta jest skierowana do uczniów samorządowych szkół podstawowych.
Ilekroć jest mowa o rozporządzeniu – rozumie się przez to Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U.
poz. 452):
Organizatorem wypoczynku jest dyrektor szkoły.
Organizator jest zobowiązany do zapewnienia dzieciom i młodzieży szkolnej bezpiecznych warunków wypoczynku i właściwej opieki wychowawczej, tj. zatrudniania odpowiednio wykwalifikowanej kadry pedagogicznej.
Ponadto na organizatorze (dyrektorze szkoły) spoczywa obowiązek:
- zgłoszenia wypoczynku (wg wzoru określonego w zał. Nr 2 do rozporządzenia). Zgłoszenia należy dokonać drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza on-line zamieszczonego na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej:
Formularz zgłoszenia wypoczynku w wersji elektronicznej i papierowej należy przedstawić kuratorowi oświaty nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
- podpisania umowy – zlecenia z kierownikiem wypoczynku oraz wychowawcami wypoczynku spełniającymi wymogi określone w art. 92p ust. 1-6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 z późn. zm.),
Wynagrodzenie dla kierownika wypoczynku wyniesie 520,00 zł brutto za tydzień, natomiast dla wychowawców 28,00 zł brutto za godzinę.
- niezwłocznego poinformowania o zmianach okoliczności objętych zgłoszeniem wypoczynku (dane dotyczące: organizatora, kierownika, kadry wychowawczej, liczby uczestników, czasu trwania). Informację pisemną należy przesłać do Wydziału Edukacji,
- zorganizowania grup liczących:
- min od 12 do 15 osób w przypadku dzieci do 10 roku życia oraz grupy mieszanej, w której są dzieci do 10 roku życia,
- min od 17 do 20 osób w przypadku dzieci starszych.
Proponowany czas wypoczynku dzieci młodszych do 8 godz. dziennie, natomiast starszych do 6 godz. od poniedziałku do piątku w wybranym tygodniu ferii letnich.
- zebrania od uczestników wypoczynku kart kwalifikacyjnych (wg wzoru określonego w zał. Nr 6 do rozporządzenia).
W przypadku, gdy faktyczna liczba dzieci biorących udział w akcji okaże się mniejsza niż zgłoszona do Wydziału Edukacji należy rozważyć możliwość połączenia grup.
Uczestnictwo w programie „Lato w szkole” w 2017 roku należy zgłosić do Wydziału Edukacji ul. Stachowicza 18 do 24 maja 2017 r.:
- składając w Punkcie Obsługi Mieszkańców (w formie papierowej) wypełnioną tabelę ze wskazaniem nazwy placówki, liczby dzieci, liczby grup, proponowanego terminu zajęć, planowanych zajęć,
- przesyłając ww. tabelę drogą elektroniczną na adres: Aneta.Majocha@um.krakow.pl
UWAGA !!!
- Nie jest możliwe technicznie i prawnie łączenie funkcji organizatora z funkcją kierownika, jak również kierownik wypoczynku nie może równocześnie pełnić funkcji wychowawcy.
- Zgodnie z 5 ust. 1 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 452) jednym z obowiązków kierownika wypoczynku jest: „…zapewnienie uczestnikom wypoczynku właściwej opieki od momentu przejęcia ich od rodziców do czasu ponownego przekazania rodzicom…”.
W związku z powyższym kierownik wypoczynku powinien być obecny na terenie placówki w czasie organizowanego wypoczynku.
Z poważaniem,
DYREKTOR WYDZIAŁU
Anna Korfel-Jasińska