Dotyczy realizacji programu rządowego pn "Książki naszych marzeń"
Szanowni Państwo Dyrektorzy Samorządowych Szkół Podstawowych, W związku z zakończeniem dostaw książek do szkół w ramach programu pn. „Książki naszych marzeń" przypominamy...
Szanowni Państwo Dyrektorzy Samorządowych Szkół Podstawowych,
W związku z zakończeniem dostaw książek do szkół w ramach programu pn. „Książki naszych marzeń" przypominamy Państwu, że Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 czerwca 2015 r. (Dz. U z 2015 r. poz. 759) nakłada również obowiązek zrealizowania kilku wydarzeń związanych z promocją czytelnictwa w szkołach, które otrzymały wsparcie w ramach powyższego programu.
Do katalogu tego typu akcji należą:
Podjęcie przez szkoły współpracy z bibliotekami publicznymi w zakresie m.in. wymiany informacji o imprezach promujących czytelnictwo,
Zorganizowanie co najmniej 2 wydarzeń promujących czytelnictwo z udziałem uczniów,
Uwzględnienie tematyki wpływu czytania na rozwój dzieci podczas organizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami,
Zrealizowanie co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej,
Dostosowanie pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności poprzez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich.
W związku z powyższym zwracam się do Państwa z prośbą o opracowanie harmonogramu działań w Państwa szkołach (w zakresie pkt 2, 3 i 4) i przesłanie go mailem na adres grzegorz.gularek@um.krakow.pl lub anna.domanska@um.krakow.pl w terminie do 15 stycznia 2016 r. Informacja powinna mieć formę skanu pisma podpisanego przez dyrektora szkoły, zawierającego ww. harmonogram oraz deklarację, że szkoła spełni wymogi określone w pkt 1 i 5.
Poszczególne wydarzenia należy zaplanować najpóźniej do końca maja 2016 r., a następnie trzeba będzie przygotować i przesłać do Wydziału Edukacji sprawozdanie z tych działań (o terminie i formie tego sprawozdania poinformujemy Państwa w maju 2016 r.).